کتاب از بیسمارک به هیتلر

The Ailing Empire
(نگاهی به تاریخ امپراتوری آلمان)
کد کتاب : 48433
مترجم :
شابک : 978-6227620016
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 260
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1987
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

«سباستین هافنر» از تاریخ نگاران برجسته در ادبیات آلمان

معرفی کتاب از بیسمارک به هیتلر اثر سباستین هافنر

کتاب «از بیسمارک به هیتلر» اثری نوشته «سباستین هافنر» است که نخستین بار در سال 1987 به چاپ رسید. این کتاب به پیوستگی ها و ناپیوستگی های رایش مدرن آلمان (از 1871 تا 1945) و نقش مرکزی جنگ در این امپراتوری می پردازد. «هافنر» با صحبت درباره روحیه ستیزه جویی که یکی از مشخصه های اصلی «رایش» محسوب می شود، استدلال می کند که تشکیل حکومت هیچ وقت بزرگترین دستاورد به حساب نیامد بلکه صرفا یک نقطه آغاز برای گسترش و کشورگشایی در نظر گرفته شد، و وضعیت جغرافیایی نامساعد آلمان، نقش بسزایی در پرخشاگری های نظامی حکومت این کشور ایفا کرد. «هافنر» بیان می کند که «رایش» از همان ابتدا رفتاری خودتخریبگرانه داشت و گروهی از دشمنان را برای خود به وجود آورد که باعث به زانو درآمدن آلمان در دو جنگ جهانی، و در نهایت تقسیم این کشور شد.

کتاب از بیسمارک به هیتلر

سباستین هافنر
رایموند پرتزل (27 دسامبر 1907 - 2 ژانویه 1999)، معروف به نام مستعار سباستین هافنر، روزنامه نگار و مورخ آلمانی بود. هافنر به عنوان مهاجر زمان جنگ در انگلیس استدلال کرد که اسکان نه تنها با هیتلر بلکه با رایش آلمان که هیتلر با آن قمار کرده بود غیرممکن است. صلح تنها با بازگرداندن "هفتاد و پنج سال از تاریخ آلمان" و بازگرداندن آلمان به شبکه ای از کشورهای کوچکتر تأمین می شود.
نکوداشت های کتاب از بیسمارک به هیتلر
A brilliant work from the top hat of a powerful historical magician.
اثری درخشان از درون کلاه یک شعبده باز تاریخی توانمند.
Spiegel

The fruit of decades of study, a moving and sometimes very personal work.
ثمره دهه ها مطالعه، اثری تکان دهنده و گاهی بسیار شخصی.
Die Zeit

An illuminating survey.
پژوهشی روشنگرانه.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب از بیسمارک به هیتلر (لذت متن)
«ملت آلمان از اصول و آموزه ها، عظمت ادبی و نظریه های وجودی خسته است؛ آنچه که آن ها خواستار آن هستند، قدرت و قدرت است و هر کس که به آن ها قدرت بدهد، برای او ارزش و افتخاری فراتر از حد تصور قائل خواهند بود.» اینها بخشی از صحبت های «یولیوس فروبل» یکی از سیاستمدران مشهور آن دوران و از اعضای مجمع ملی است.

آرزوی خروج از این ماهیت منفعل، سیاستی که آلمانی ها چندین قرن آن را در مرکز اروپا به اجرا گذاشته بودند، در بین همه اعضای حاضر در این مجمع ملی، بسیار پررنگ و برجسته بود؛ در واقع این تمایل وجود داشت که آلمان نیز بتواند همانند سایر قدرت های اروپایی، سیاست قدرت طلبانه و توسعه طلبانه ای را دنبال نماید.

البته نزد «بیسمارک»، چنین آرزوهایی از شدت چندان زیادی برخوردار نبود. او بعد از سال 1871، همواره امپراتوری آلمان را حکومتی اشباع شده می دانست؛ در واقع پروسی ها در این امپراتوری بسیار راضی بودند.