کتاب پرورش هوش هیجانی کودکان

Developing children's emotional intelligence
کد کتاب : 48444
شابک : 978-6008283348
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب پرورش هوش هیجانی کودکان اثر مجموعه ی نویسندگان

کودکان امروز به عنوان نسل جدید با تحدیدات و فشارهای بی‌سابقه‌ای مواجه هستند. آنهانه نه تنها با مشکلات معمول رشدی سر و کار دارند بلکه باید فشارهای روانی نسل‌های قبل را نیز بپذیرند و تحمل کنند. نقش مربیان و والدین به عنوان راهنماها و تربیت‌کنندگان بسیار مهم است. ما باید به عنوان مربیان والدین و همچنین به عنوان متخصصان سلامت روان، تمام منابع و امکانات خود را به کار گیریم تا کودکان خود را از تجربه تحقیر خود، تفکرات نامعقول، هیجانات عاجزکننده و رفتارهای ناامیدکننده مصون نگه داریم.

در این راستا، مهارت‌های زندگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. این مهارت‌ها توانایی‌های روانی و اجتماعی را برای رفتار انطباقی و موثر در معرض چالش‌های زندگی روزمره فراهم می‌کنند. این مهارت‌ها به افراد کمک می‌کنند تا به طور موثرتری با مسائل و چالش‌های زندگی روزانه خود روبرو شوند و به نتایج بهتری دست یابند.

مفهوم تعلیم و تربیت عقلانی هیجانی نیز از دهه ی 1970 معرفی شد و آلبرت الیس این مفهوم را توسعه داد. از آن زمان به حال متخصصان تعلیم و تربیت و سلامت روان از دو مهارت اساسی تفکر عقلانی و مدیریت هیجانی به منظور افزایش سلامت روان کودکان و نوجوانان بهره‌برداری موفقیت‌آمیزی داشته‌اند. این پیشرفت‌ها بسیار مهم و ارزشمند برای نمایاندن رشد و توسعه سلامت روانی نسل‌های جوان است.

کتاب پرورش هوش هیجانی کودکان