کتاب پژوهشی در تاریخ ایلام نو

Elamite and Achaemenid Settlement on the Deh Luran Plain
کد کتاب : 48480
مترجم :
شابک : 978-9643119751
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت
نوع چاپ : دیجیتال - POD

معرفی کتاب پژوهشی در تاریخ ایلام نو اثر متیو واترز

دشت ده لوران که در دامنه‌های کوه‌های زاگرس در نزدیکی مرز امروزی بین عراق و ایران قرار دارد، دارای پیش‌تاریخ طولانی و غنی بود که با توسعه محلی روستاهای وابسته به کشاورزی و گله‌داری در هزاره هشتم قبل از میلاد آغاز شد. این جلد شرح دشت را از اواخر هزاره سوم قبل از میلاد تا اواسط هزاره اول قبل از میلاد ادامه می دهد. این شامل نقشه‌ها و توضیحات دقیق سایت، تصاویر هوایی و ماهواره‌ای از مکان‌های اصلی، آمار و نقشه‌های سرامیک و مباحثی در مورد منابع تاریخی است.


دوران ایلام نو، اگرچه از لحاظ نظامی و فرهنگی به اندازه دوران شکوفای ایلام میانه نبود، اما ایلام دوباره در صحنه سیاست خاورنزدیک حضور یافت. در این دوره، ایلام در مواجهه با تهدیدات قدرت متجاوزی مانند امپراتوری آشور قرار داشت که همواره حیات سیاسی ایلام را به خطر می‌انداخت. با وجود توان نظامی کمتر، ایلام نو جرئت کرد و مقابل سپاه قدرتمند آشور پایداری تحسین‌انگیزی از خود به نمایش گذاشت.

کتاب "پژوهشی در تاریخ ایلام نو" به وسیله اطلاعات کتیبه‌های دست‌اندرکاری، اوضاع داخلی و روابط خارجی ایلام نو را مورد بررسی قرار می‌دهد و سعی دارد مجهولاتی در زمینه تاریخ ایلام نو را روشن سازد. این کتاب، اگرچه شکلی تخصصی دارد، اما به خوانندگان عادی نیز سودمند خواهد بود و می‌تواند نیازهای افراد علاقه‌مند به تاریخ ایلام را برطرف کند. این کتاب که 237 صفحه دارد، در حال حاضر در بازار نشر عرضه شده است.

کتاب پژوهشی در تاریخ ایلام نو

دسته بندی های کتاب پژوهشی در تاریخ ایلام نو