کتاب مقدمه ای بر روایت در ادبیات و سینما

Narrative in Fiction and Film
کد کتاب : 48585
مترجم :
شابک : 978-6009023028
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1388
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب مقدمه ای بر روایت در ادبیات و سینما اثر یاکوب لوته

در کتاب "مقدمه‌ای به روایت در ادبیات و سینما"، نظریه روایت به زبانی ساده و قابل فهم معرفی شده است. در این اثر، نویسنده تلاش کرده است تا علاوه بر معرفی مفاهیم کلیدی نظریه روایت، گستره‌ی گوناگونی از متون روایی و داستانی را مورد بررسی و تحلیل قرار دهد. این متون شامل داستان‌های کوتاه، رمان‌ها و فیلم‌ها هستند. کتاب به دو بخش اصلی تقسیم شده است:

در بخش نخست، نظریه روایت یا "روایت‌شناسی" با تکیه بر دیدگاه‌های برجسته در این حوزه معرفی و تشریح شده است.

در بخش دوم، تحلیل موردی متون ادبی و آثار سینمایی که بر پایه این مفاهیم نظری روایت ساخته شده‌اند، ارائه شده است. در این بخش، مفاهیم نظریه روایت در عمل با تحلیل متون موردی مثل "محاکمه" اثر فرانتس کافکا و "مردگان" اثر جیمز جویس به کار گرفته شده و نقش آنها در ساختار داستانی و معنایی آثار مورد بررسی قرار گرفته است.

در نتیجه، نویسنده از مفاهیم نظریه روایت برای تشریح و ارزیابی فرآیند اقتباس نیز استفاده کرده و تحلیل آثار اقتباسی را به عنوان یک زمینه برای برجسته‌سازی و آزمایش این مفاهیم نظری پیشنهاد کرده است.

کتاب مقدمه ای بر روایت در ادبیات و سینما

یاکوب لوته
یاکوب لوته (متولد 1950) دانشمند ادبیات نروژی و استاد ادبیات انگلیسی در دانشگاه اسلو است.پس از بزرگ شدن در لوته، نروژ، لوته در دانشگاه برگن تحصیل کرد و در آنجا کار خود را در مقطع کارشناسی به پایان رساند. وی سپس در دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا تحصیل کرد و در آنجا مدرک کارشناسی ارشد ادبیات تطبیقی را دریافت کرد، قبل از اینکه دکترای خود را در برگن در سال 1986 دریافت کند. علاوه بر استادی در اسلو، مناصبی را در دانشگاه برگن و دانشگاه ترومسو، و استاد مدعو در دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کیپ تاون و دان...