کتاب مفاهیم وسط بازی

Understanding Chess Middlegames
بررسی 100 ایده مهم وسط بازی
  • 15 % تخفیف
    198,000 | 168,300 تومان
  • موجود
  • انتشارات: شباهنگ شباهنگ
    نویسنده:
کد کتاب : 48731
مترجم :
شابک : 978-6001301322
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب مفاهیم وسط بازی اثر جان نان

قهرمان سه بار حل شطرنج جهان، مفیدترین مفاهیم و دانش وسط بازی را در 100 درس که همه می توانند درک کنند، تقطیر می کند.

جان نون در ادامه موفقیت خود در درک پایان بازی‌های شطرنج، توجه خود را به بازی میانی معطوف می‌کند - مرحله‌ای از نبرد شطرنج که اکثر بازی‌ها در آن تصمیم‌گیری می‌شوند، در عین حال مرحله‌ای که کمترین برخورد سیستماتیک را از سوی نویسندگان شطرنج دریافت کرده است. نون با وضوح فوق العاده ای که به آن شهرت دارد، مشکلات پیچیده را به قطعات کوچک تقسیم می کند.

در مورد بازی هجومی، نحوه تصمیم گیری برای حمله به ما و روش های خاصی که می توان برای تعقیب شاه دشمن استفاده کرد، به ما نشان داده شده است. بازی موقعیتی بر حسب مسائل اصلی ساختاری و نحوه کار مهره ها در اطراف و با پیاده ها توصیف می شود. نون توضیح می دهد که چگونه می توان ارزیابی کرد که چه زمانی قطعات خاص بهتر از بقیه هستند و چگونه می توانیم از این درک در هیئت مدیره استفاده کنیم. خوانندگان هرگز از طرح کوتاهی نخواهند برد، هر نوع موقعیتی که پیش بیاید.

هر درس دارای دو مثال الهام بخش از شطرنج مدرن است که صادقانه و با تمرکز دقیق بر نکات اصلی آموزنده شرح داده شده است. ایده‌های هر دو طرف مورد تأکید قرار می‌گیرد، بنابراین ما تصویر واضحی از راه‌های برهم زدن برنامه‌های معمولی و همچنین نحوه شکل‌گیری آنها به دست می‌آوریم.

کتاب مفاهیم وسط بازی

جان نان
جان دنیس مارتین نان (زاده 25 آوریل 1955 در لندن) یک استاد بزرگ شطرنج انگلیسی، سه بار قهرمان جهان در حل مسئله شطرنج، نویسنده و ناشر شطرنج و ریاضیدان است. وی یکی از قوی ترین بازیکنان شطرنج انگلیس است و پیش از این در میان ده بازیکن برتر جهان قرار داشت.
نکوداشت های کتاب مفاهیم وسط بازی
This is a monumental work, the contents of which cannot be fully explained in this short review.
این اثر به یاد ماندنی است که در این نقد کوتاه نمی توان مطالب آن را به طور کامل توضیح داد.
Patrick Foley

Here is a true gem of chess literature, the latest work by the genial pen of John Nunn: a book where in just a hundred short and easy chapters the chess kernel is perfectly dissected in a scientific, logical and appealing way ... do not miss it!
در اینجا یک گوهر واقعی از ادبیات شطرنج، آخرین اثر قلم ناب جان نون است: کتابی که در آن فقط در صد فصل کوتاه و آسان، هسته شطرنج به روشی علمی، منطقی و جذاب کاملا تجزیه می شود... از دستش ندهید.
Joe Dawson

قسمت هایی از کتاب مفاهیم وسط بازی (لذت متن)