کتاب همراهان ژهو

The Companions of Jehu
کد کتاب : 48851
مترجم :
شابک : 978-9644055607
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 648
سال انتشار شمسی : 1384
سال انتشار میلادی : 1857
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب همراهان ژهو اثر الکساندر دوما

همانطور که دوما در «کلمه ای مقدماتی برای خواننده» به ما می گوید، «همراهان ژهو» از داستانی الهام گرفته شده است که او در "سوغات انقلاب" چارلز نودیه از چهار جوان متعلق به گروهی به نام «کمپانی ژهو» خوانده بود. آنها برای فرار از گیوتین سعی کردند راهی به بیرون از زندان بیایند. پسر دوما طرح‌هایی را برای دو شخصیت داستان به او ارائه کرد، یک نجیب‌زاده انگلیسی و یک کاپیتان فرانسوی، که دومی «شخصیتی مرموز است که با تمام توان به مرگ می‌پردازد، بدون اینکه بتواند خواسته‌اش را برآورده کند». در حالی که دوما یک داستان عاشقانه ی شگفت‌انگیز با رولند، سر جان و همراهان ژهو می‌سازد که در اینجا به گروهی از سلطنت‌طلبان اشرافی تبدیل شده‌اند و تلاش‌های دولت را برای حمایت از آرمان عادلانه خود نقش بر آب می کنند ، داستان ناپلئون غالب است. همانطور که خود دوما اذعان می کند: "اما ما در حال نوشتن یک روایت ساده هستیم که در آن بناپارت خود را، حتی برای یک لحظه، نشان می دهد، علی رغم آن، یک شخصیت اصلی می شود. خواننده باید ما را ببخشد که دوباره دچار انحراف شدیم. آن مرد که به خودی خود دنیایی است، برخلاف میل ما، ما را در گردباد خود با خود برده است." این اقدام زمانی آغاز می‌شود که ژنرال بناپارت، همراه با رولان، از لشکرکشی مصر بازمی‌گردد و از طریق رویدادهای افسانه‌ای مانند هجدهمین برومر، که با ساختن کنسول اول ناپلئون، موجب انحلال جمهوری شد، و استقرار بناپارت‌ها در تویلری، ادامه می‌یابد و با نبرد مارنگو به پایان می رسد. جزئیات تاریخی این کتاب دقیق و خیره کننده است.
همراهان ژهو یک رمان عاشقانه است که زمان حکومت ناپلئون را به تصویر می کشد. دوره ای که یکی از کسانی که مخالف حکومت او بود سعی می کند تا علیه او مبارزه کند.

کتاب همراهان ژهو

الکساندر دوما
دوما به خاطر رمان های ماجراجویانه فراوانش یکی از مشهورترین نویسندگان فرانسه به شمار می رود. بسیاری از رمان های او، از قبیل «سه تفنگدار»، «ملکه مارگو» و «گردنبند ملکه» رمان هایی دنباله دار و سریالی هستند. او علاوه بر رمان نویسی، مقاله نویس، نمایش نامه نویس و خبرنگار پرتوانی بود.
قسمت هایی از کتاب همراهان ژهو (لذت متن)
تهم اکتبر ۱۷۹۹ روزی پاییزی و آفتابی بود که گرمای آن در منطقه جنوب موجب رسیدن پرتقالهای ناحیه ایر و انگورهای سن شده بود. در این روز کالسکه س رو می شوند در سوره اننا ع کروک دار چهار چرخه پست با سرعت از روی پل دورانس مابین کاوابون و قصر رونار عبور کرد و بطرف آدینیون شهر پاپ نشین قدیم رفت. این شهر طبق عهدنامه ۲۵ مه ۱۷۹۱، یعنی هشت سال قبل به فرانسه محلق شده و تأیید الحاق آن در معاهدة ۱۷۹۷ در ترکنتینو بین ژنرال بناپارت و پاپ پی ششم به امضاء رسیده بود. کالسکه از طریق دروازه اکس وارد شهر شد و با همان سرقت از خیابانهای باریک و پر پیچ و خم شهر که پشت به آفتاب و باد ساخته شده بودند، عبور کرد و در ۵۰ قدمی دروازه اول در مقابل هتل پاله - اکالیته که در آن موقع بتدریج آن را به اسم هتل دو پاله روایال می نامیدند، ایستاد. این هتل اکنون نیز به همین نام خوانده میشود. ذکر چند کلمه تقریبا بی اهمیت در مورد عنوان این هتل که کالسکه در مقابل آن توقف کرد و چشم ما به آن افتاد، به اندازه کافی وضعیت سیاسی و اجتماعی فرانسه را در دوران دولت لورین که به نام دیرکتوار معروف شده، مشخص می کند.