کتاب یادداشت های مارسل دوشان

The Writings of Marcel Duchamp
کد کتاب : 48996
مترجم :
شابک : 978-9642249732
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1973
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب یادداشت های مارسل دوشان اثر مارسل دوشان

در دهه بیست، سوررئالیست ها اعلام کردند که کلمات از بازی کردن بازمانده اند و شروع به عشق ورزی کرده اند. این در هیچ کجا به اندازه نوشته های مارسل دوشان آشکار نیست، کسی که برخی از پیوندها و جداسازی های شاد و مبتکرانه تر را در هنر مدرن ایجاد کرد. این مجموعه در کنار هم دو مصاحبه ضروری و دو بیانیه درباره هنر اوست که جنبه جدی دوشان را برجسته می کند. اما بیشتر کتاب از نوشته‌های تجربی او تشکیل شده است که او آن را «منسوجات» نامیده است، یادداشت‌های طولانی و خارق‌العاده‌. این یادداشت های سرگرم کننده برای درک یکی از تحریک کننده ترین هنرمندان قرن بیستم، شخصیتی که تأثیرش بر صحنه معاصر هرگز قوی تر از این نبوده است، اساسی است.

مارسل دوشان نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی بود که آثارش را بیشتر با سبک‌های دادائیسم و سوررئالیسم مرتبط می‌دانند. آثار دوشان در گسترش هنر غرب پس از جنگ جهانی اول تأثیرگذار بود.
دوشان تفکر قراردادی دربارهٔ پروسهٔ هنری و بازاریابی هنر را به چالش کشید، البته نه با نوشتن مقاله بلکه با انجام فعالیت‌های خرابکارانه نظیر ارائهٔ یک پیشابگاه به عنوان اثر هنری و نامگذاری آن به نام چشمه. دوشان آثار هنری نسبتا اندکی تولید کرده‌ است اما در همین آثار اندک خود جنبش‌های هنری آوانگارد زمانه اش را به سرعت پیموده‌ است.

کتاب یادداشت های مارسل دوشان

مارسل دوشان
مارسل دوشان (به فرانسوی: Marcel Duchamp) (زادهٔ ۲۸ ژوئیه ۱۸۸۷، درگذشتهٔ ۲ اکتبر ۱۹۶۸) نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی بود که آثارش را بیشتر با سبک‌های دادائیسم و سوررئالیسم مرتبط می‌دانند. آثار دوشان در گسترش هنر غرب پس از جنگ جهانی اول تأثیرگذار بود.دوشان تفکر قراردادی دربارهٔ پروسهٔ هنری و بازاریابی هنر را به چالش کشید. البته نه چندان با نوشتن مقاله بلکه با انجام فعالیت‌های خرابکارانه نظیر ارائهٔ یک پیشابگاه به عنوان اثر هنری و نامگذاری آن به نام چشمه. دوشان به نسبت آثار هنری ا...