کتاب جهان انسان شد و انسان جهانی

Jahan Ensan Shod va Ensan Jahani
کد کتاب : 49040
مترجم :
شابک : 978-9644059179
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1387
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب جهان انسان شد و انسان جهانی اثر محیی الدین ابن عربی

ابن عربی ملقب به القشیری (القشیری، القشیری) و سلطان العارفین، شاعر مسلمان عرب، اندلسی من بود. و فیلسوف، بسیار تأثیرگذار در اندیشه اسلامی. از 850 اثر منسوب به او، حدود 700 اثر معتبر و بیش از 400 اثر هنوز موجود است. آموزه های کیهان شناختی او به جهان بینی غالب در بسیاری از نقاط جهان اسلام تبدیل شد.
او در میان پیروان تصوف با القاب شرافتمندانه شیخ الاکبر (الشیخ الأکبر الشیخ الاکبر، «بزرگترین شیخ»؛ از این رو نام مکتب اکبریه یا «اکبریه» و «محی اکبر» مشهور است. دین (محیی الدین، «تجدید کننده ایمان») ابن عربی،و قدیس به شمار می رفت. در اروپای قرون وسطی، او به عنوان دکتر ماکسیموس ("بزرگترین معلم") شناخته می شد. این کتاب "جهان انسان شد و انسان جهانی" در حقیقت به تعدادی از مفاهیم مطرح شده از جانب این فیلسوف بزرگ می پردازد.

کتاب جهان انسان شد و انسان جهانی

محیی الدین ابن عربی
محیی‌الدین محمّد بن علی بن محمّد بن العربی طائی حاتمی (زادهٔ ۲۶ ژوئیه ۱۱۶۵ – درگذشتهٔ ۱۶ نوامبر ۱۲۴۰ میلادی) معروف به محیی‌الدین ابن عربی و شیخ اکبر پژوهشگر، فیلسوف، عارف و شاعر مسلمان عرب اهل اندلس بود. از ۸۰۰ اثری که به او نسبت داده می‌شود، ۱۰۰ اثر به‌صورت نسخهٔ اصلی از وی باقی مانده‌است. آموزه‌های کیهان‌شناختی او در بسیاری از کشورهای اسلامی به جهان‌بینی غالب بدل شد.محیی‌الدین در سال ۵۶۰ ه‍.ق در شهر مرسیه در جنوب شرقی اندلس به دنیا آمد....
دسته بندی های کتاب جهان انسان شد و انسان جهانی