کتاب فرهنگ سرمایه داری نو

The Culture of the New Capitalism
کد کتاب : 49057
مترجم :
شابک : 978-6227489583
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 166
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب فرهنگ سرمایه داری نو اثر ریچارد سنت

ریچارد سنت، جامعه شناس برجسته، تفاوت های عمده ای را بین اشکال قبلی سرمایه داری صنعتی و نسخه جهانی تر و همیشه تغییرپذیرتر سرمایه داری که جای آن را می گیرد، بررسی می کند. او نشان می‌دهد که چگونه این تغییرات بر زندگی روزمره تأثیر می‌گذارد – چگونه اخلاق کاری در حال تغییر است. چگونه باورهای جدید در مورد شایستگی و استعداد، ارزش های قدیمی مهارت و موفقیت را جابجا می کند. چگونه آنچه که سنت "شبح بی فایده" می نامد، حرفه ای ها و همچنین کارگران یدی را آزار می دهد. چگونه مرز بین مصرف و سیاست در حال از بین رفتن است.

اصلاح‌طلبان نهادهای خصوصی و دولتی موعظه کرده‌اند که شرکت‌های جهانی انعطاف‌پذیر، بر خلاف تجربه بوروکراسی‌های ثابت و ساکن که زمانی ماکس وبر آن را «قفس آهنین» می‌نامید، الگویی از آزادی برای افراد ارائه می‌کنند. سنت استدلال می‌کند که در حذف بیماری‌های قدیمی، مدل اقتصاد جدید آسیب‌های اجتماعی و عاطفی جدیدی ایجاد کرده است. فقط نوع خاصی از انسان می تواند در نهادهای ناپایدار و پراکنده پیشرفت کند: فرهنگ سرمایه داری جدید نیازمند یک خود ایده آل است که در کوتاه مدت معطوف باشد، به جای موفقیت بر توانایی بالقوه متمرکز باشد، مایل به کاهش یا رها کردن تجربه گذشته باشد. سنت شکل بادوام‌تری از خودخواهی را بررسی می‌کند و اینکه چه ابتکار عملی می‌تواند با اثرات مخرب «اصلاحات» مقابله کند.

کتاب فرهنگ سرمایه داری نو

ریچارد سنت
ریچارد سنت (زادهٔ ۱ ژانویهٔ ۱۹۴۳) یک دانشمند اهل ایالات متحده آمریکا است. او استاد جامعه شناسی در دانشکده اقتصاد لندن و استاد سابق علوم انسانی دانشگاه نیویورک است. وی در حال حاضر عضو ارشد مرکز سرمایه داری و جامعه در دانشگاه کلمبیا است. سنت روابط اجتماعی در شهرها و تأثیرات زندگی شهری بر افراد در دنیای مدرن را بررسی می کند.