کتاب آینه ی جادو 3

The Magical Mirror
کد کتاب : 49095
شابک : 978-6009176878
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 364
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب آینه ی جادو 3 اثر مرتضی آوینی

کتاب حاضر، جلد سوم از مجموعه آثار شهید سیدمرتضی آوینی، با عنوان "آیینه‌ی جادو" در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. این کتاب به طریقی بی‌نظیر، به پیوندهای تاریخی بین سینما و جامعه اشاره می‌کند و نکته‌ی مهمی که در آن تأکید شده، حفظ این ارتباط است.

مجموعه آیینه‌ی جادو، محصول ده سال فعالیت بی‌وقفه سیدمرتضی آوینی در عرصه مستندسازی است. این اثر، تنها کتابی است که در زمان زندگی آوینی و با نظارت او منتشر شده است. ایده‌ی اصلی این کتاب، به صورت یک جزوه برای تدریس در دانشگاه هنر تدوین شده بود. اما به مرور زمان، این جزوه به صورت گسترده‌تری تبدیل شد و در دوره‌ای از پاییز ۱۳۶۷ تا بهار ۱۳۶۹ در صفحات فصل‌نامه سینمایی فارابی و ماهنامه سوره منتشر شد.

آنچه این مجموعه را از دیگر کتاب‌های مرتبط با حوزه سینما متمایز می‌کند، نگاه فلسفی و عرفانی که در کلیه مباحث آن چیره‌دستانه به کار رفته‌است. این نگاه، به تنهایی تخصص سینمایی کافی نیست و نیازمند تسلط بر زمینه‌های فراتری از این حوزه است. علاقه‌مندان و متخصصان حوزه سینما، به ویژه مستندسازی، از این کتاب لذت خواهند برد و از نگاه و سبک منحصر به فرد شهید سیدمرتضی آوینی همچنان مبهوت خواهند شد.

کتاب آینه ی جادو 3

مرتضی آوینی
سید مرتضی آوینی (معروف به کامران) (زادهٔ ۲۱ شهریور ۱۳۲۶ در شهر ری - درگذشتهٔ ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ در فکه) کارگردان فیلم مستند و روزنامه‌نگار حوزهٔ فرهنگی اهل ایران بود. مجموعه فیلم‌های مستند تلویزیونیِ او دربارهٔ جنگ ایران و عراق با نام روایت فتح شناخته‌شده‌است.تحصیلات ابتدایی و متوسطهٔ خود را در شهرهای زنجان، کرمان و تهران به پایان رساند. او از کودکی با هنر انس داشت. شعر می‌سرود، داستان و مقاله می‌نوشت و نقاشی می‌کرد.آوینی در سال ۱۳۴۴ به عنوان دانشجوی معماری وار...