کتاب بدن من مال خودم است

Mein Körper gehört mir!
(مراقبت جنسی کودکان)
کد کتاب : 49204
مترجم :
شابک : 978-6008024170
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 32
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب بدن من مال خودم است اثر دگمار گایسلر

کتاب "بدن من مال خودم است" با هدف توانمندسازی کودکان در آگاهی و حفاظت از بدن خود، پس از مشاوره گروهی از روان‌شناسان، روان‌پزشکان و متخصصان کتاب کودک، تدوین شده است. این کتاب در زمینه تربیت جنسی به خصوص در شرایط اجتماعی کنونی، نیازمند توجه و حساسیت بوده است.

در این کتاب، کلارا به عنوان شخصیت اصلی داستان، به زبان خودش داستان را روایت می‌کند. او کودکی است که از حقوق و اختیارات خود آگاهی دارد و از احساساتش بی‌رنج و آگاهانه استفاده می‌کند. او در مواجهه با افراد مختلف، به درستی و با اعتماد به نفس خود، از اختیارات خود استفاده می‌کند و در موقعیت‌های مختلف می‌تواند خود را محافظت کند.

این کتاب تصویری به کودکان نشان می‌دهد که می‌توانند مثل کلارا، در مواجهه با افراد و موقعیت‌های مختلف، حقوق و اختیارات خود را به خوبی شناخته و بدون شرم و حیا احساسات خود را بیان کنند. از طرفی، آموزش می‌دهد که اگر با هرگونه خطری مواجه شوند، به افراد معتمد و مورد اعتماد خود اطلاع دهند.

این کتاب، به دلیل محتوای مفید و آموزنده‌اش، در آلمان چندین بار تجدید چاپ شده و برنده‌ی جایزه‌های معتبری از جمله جایزه پرنقره‌ای و کتاب برگزیده کودکان و نوجوانان انجمن پزشکان آلمان شده است.

کتاب بدن من مال خودم است

دگمار گایسلر
دگمار گایسلر نویسنده و تصویرگر آلمانی است. وی در دانشگاه گرافیک در دانشگاه علمی کاربردی ویسبادن طراحی گرافیک تحصیل کرده و در چندین خانه نشر و شرکت پخش کار کرده است. امروز، دگمار عمدتاً بر روی كتاب های كودكان تمرکز دارد، هم به عنوان تصویرگر و هم به عنوان یك نویسنده. او تصویر بدن من را متعلق به من از سر من تا انگشتان من به تصویر کشید که جایزه کتاب کودک نقره ای (Silberne Feder) را از انجمن زنان پزشکی آلمان دریافت کرد، و تصویرگر احساسات من و من است. او به همراه خانواده در مونیخ آلمان زندگی می کند.
قسمت هایی از کتاب بدن من مال خودم است (لذت متن)
این بدن من است و فقط متعلق به من است. من زانو و آرنج دارم و قسمت های دیگری که می توانید ببینید. قسمت های دیگری هم دارم که برای دیدن نیست. من آن قسمت ها را اندام خصوصی می نامم. شما هم آن ها را دارید. مادر و پدرم به من گفته اند: من گنج آن ها هستم و اگر کسی به من صدمه بزند تا همیشه باید به سمت آن ها بروم.