کتاب معنای زندگی

The Meaning of Life and the Great Philosophers
(از دیدگاه فلاسفه بزرگ)
کد کتاب : 133381
مترجم :
شابک : 978-6220405009
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 559
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معنای زندگی و فلاسفه بزرگ
The Meaning of Life and the Great Philosophers
کد کتاب : 49380
مترجم :
شابک : 978-6007061978
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب معنای زندگی و فلاسفه بزرگ اثر استیفن لیچ

«معنای زندگی از دیدگاه فلاسفه‌ی بزرگ» درباره‌ی یکی از عمیق‌ترین پرسش‌هایی است که بشر تا کنون مطرح کرده است: معنای زندگی چیست؟ این مجموعه‌ی جمع‌آوری شده که توسط استفن لیچ و جیمز تارتالیا ویرایش شده است، تعدادی از مقالات را ارائه می‌کند که بیان‌کننده‌ی دیدگاه‌های سی‌وپنج تن از تأثیرگذارترین فیلسوفان تاریخ، از کنفوسیوس تا رورتی، درباره‌ی معنای زندگی می‌باشد. هر فصل از کتاب به فیلسوف متفاوتی اختصاص دارد و دیدگاهی منحصربه‌فرد در مورد معنای زندگی از دریچه‌ی نظریات و نوشته‌های آن فیلسوف ارائه شده است که در کل، بررسی این پرسش در طول قرن‌های متمادی از نظر فیلسوفان متعددی را نشان می‌دهد.
کتاب با شخصیت‌های باستانی مانند کنفوسیوس و بودا آغاز می‌شود که آموزه‌هایشان اثری پاک‌نشدنی بر فلسفه‌ی شرق بر جای گذاشته است. سپس به سنت غربی منتقل می‌شود و دیدگاه‌های سقراط، افلاطون و ارسطو و دیگران را بررسی می‌کند. این سفر در قرون وسطی و رنسانس ادامه می‌یابد، و پس از لمس ایده‌های غنی ابن سینا، ابن‌میمون و آکویناس، به دوران مدرن و فیلسوفانی مانند کانت، نیچه و مارکس منتقل می‌شود. یکی از نقاط قوت کلیدی «معنای زندگی از دیدگاه فلاسفه‌ی بزرگ» توانایی آن در ساده کردن به مفاهیم پیچیده‌ی فلسفی برای مخاطبان معمولی است. ویراستاران این اطمینان را حاصل کرده‌اند که هر مقاله به روح فیلسوف موردبحث وفادار بماند و در عین حال توضیحات و زمینه‌ی روشن و قابل‌فهمی را برای خوانندگانی که ممکن است پیشینه‌ای در فلسفه نداشته باشند ارائه دهد.
باید در نظر داشت که این مجموعه مقالات به دنبال ارائه‌ی پاسخ قطعی به پرسش معنای زندگی نیست. درعوض، خوانندگان را دعوت می‌کند تا طیف وسیعی از دیدگاه‌ها را در نظر بگیرند تا درنهایت به تامل و تفسیر شخصی عمیق‌تری بپردازند. این رویکرد بر این ایده تأکید می‌کند که معنای زندگی یک پاسخ ثابت و یکسان نیست، بلکه فراز و نشیبی است که از تجربیات فردی و روایت‌های فرهنگی سرچشمه می‌گیرد. به طور کلی، این کتاب یکی از بهترین مقدمه‌ها برای ورود به یکی از اساسی‌ترین پرسش‌های بشر محسوب می‌شود.

کتاب معنای زندگی و فلاسفه بزرگ

استیفن لیچ
استيفن ليچ عضو ارشد افتخاری دانشگاه Keele ، انگلستان است. او همچنین نویسنده ی چند کتاب می باشد.