کتاب تفسیر معاصرانه قرآن کریم (جلد دوم)

The Study Quran
نساء، مائده، انعام
کد کتاب : 49472
مترجم :
شابک : 978-2269728321
تعداد صفحه : 705
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب تفسیر معاصرانه قرآن کریم (جلد دوم) اثر سید حسین نصر

"تفسیر معاصرانه قرآن کریم" اثری است از "سید حسین نصر" که در جلد دوم آن به شرح سوره های "نساء، مائده، انعام" می پردازد. این تفسیر بر اساس اعتقاد به معصومیت کلام الله مجید ، و همچنین اشاراتی روش مند به سنت باستانی اسلامی ، به ویژه تفسیرهای مشروع و معتبر شیعه و سنی در مورد این کتاب مقدس است. هدف "تفسیر معاصرانه قرآن کریم" این است که خواننده را با رویکردهای مختلف علمی مورد استفاده ی مسلمانان در طول چهارده قرن برای مطالعه و تفسیر قرآن آشنا کند. اولین موردی که باید به آن توجه شود این است که این تفسیر توسط یک مفسر قرآنی تهیه نشده است ، بلکه توسط چهار اسلام شناس غربی جمع آوری شده است.
تفاسیر به گونه ای گردآوری شده اند که در ابتدا نظرات دیگر را کنار گذاشتند و فقط در میان تفاسیر منتشر شده بر قرآن کریم در طول تاریخ از تفسیر مفسران متعارف بهره بردند. آنها 40 تفسیر را از میان تفاسیر سنت گرا انتخاب کردند و تمام آنچه را که می خواستند درباره ی آیات قرآن بگویند از دل این 40 تفسیر بیرون کشیدند. در این زمینه ، باید بیان کنیم که "تفسیر معاصرانه قرآن کریم" از "سید حسین نصر" علاوه بر تفسیر قرآنی ، گلچینی از تفاسیر نیز هست.
نویسندگان هنگام خواندن متون متعدد ، سوالات انسان امروزی را که در دنیای مدرن زندگی کرده است نادیده نگرفته اند. آنها با توجه به قرآن کریم و میراث فکری و معنویت اسلامی که در این کتاب مقدس فراوان است به چنین نگرانی هایی راه حل معقولی ارائه می دهند. این دیدگاه خردگرایانه در موضوعاتی مانند کثرت ادیان ، پیوند بین اسلام و دیگر ادیان ابراهیمی ، وحدت مذاهب اسلامی و مولفه اخلاقی قوانین اسلامی مشهود است.

کتاب تفسیر معاصرانه قرآن کریم (جلد دوم)

سید حسین نصر
سید حسین نصر زاده ۱۹ فروردین ۱۳۱۲ در تهران، فرزند سید ولی‌الله نصر و نبیره شیخ فضل‌الله نوری است. وی فیلسوف و متأله سنت‌گرای ایرانی و استاد علوم اسلامی در دانشگاه جرج واشینگتن ایالات متحده آمریکا است که مقالات و کتب دانشگاهی بسیاری نوشته است.او در تهران زاده شد و در نوجوانی برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت. کارشناسی فیزیک را از مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) گرفت و تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه هاروارد در رشته فلسفه و تاریخ دانش گذراند. سپس، به ایران بازگشت و استاد فلسفه دانشگاه ...
قسمت هایی از کتاب تفسیر معاصرانه قرآن کریم (جلد دوم) (لذت متن)
از مقدمه: تفسیر معاصرانه قرآن کریم، هر چند به زبانی معاصرانه و بر مبنای عالی ترین سطح پژوهشی به رشته تحریر در آمده است، لیکن سیر آن بر مبنای تحقیقات محققان و مستشرقان غربی یا روشنکفران مسلمان غربزده تعیین نشده است؛ چه ممکن است اینان قرآن کریم را چونان متنی دارای اهمیت دینی بررسی کنند، ولی آن را کلام راستین خداوند ندانند. این تفسیر بر مبنای ایمان به معصومیت قرآن کریم، و با مراجعه روشمند به سنت اسلامی کلاسیک، و به ویژه تفاسیر معتبر سنیان و شیعیان بر این متن مقدس تألیف شده است. هدف این است که خواننده را با شیوه های علمی مختلف فهم و تفسیر قرآن از جانب مسلمانان، به مدت چهارده قرن آشنا کند. در عین حال به خواننده کمک می کند تا از آن سنت ریشه دار فهم و تفسیر قرآن برای پاسخگویی به پرسش های دینی و معنوی خویش یاری بگیرد.