کتاب خاتون هفت قلعه

Khatoon Haft Ghal'eh
کد کتاب : 49516
شابک : 978-9642244454
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 736
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب خاتون هفت قلعه اثر محمد ابراهیم باستانی پاریزی

تا به حال در تاریخ سرزمین عزیزمان ایران، شاهد تأسیس و فروپاشی بسیاری از دودمان‌ها و حکومت‌های شاهنشاهی بوده‌ایم. در این دوره‌های تاریخی، ما شاهد شکست‌ها، پیروزی‌ها، جنگ‌ها و صلح‌های فراوانی بوده‌ایم و شاهد تصرف‌ها، تصاحب‌ها، و ویرانی‌های بسیاری نیز شده‌ایم. زمین‌های این سرزمین همچنین از موارد مذکور مستثنی نمانده‌اند و دارای یک تاریخ جذاب و غنی هستند. در طول تاریخ، درگیری‌ها و تضادهای مداوم میان حاکمان شهرهای مختلف به ساخت و ساز قلعه‌ها و بناهای بسیاری در سراسر این سرزمین منجر شده است. این بناها عناوین متمیزی از خود را به خصوص بنام‌های دخترانه‌ای به خود اختصاص داده‌اند. اغلب این ساختمان‌ها به دلیل عبور زمان و اهمیت نادیده گرفته شدن به ویرانه‌ها و خاکستری‌ها تبدیل شده‌اند.

در همین سیاق، کتاب حاضر به جزئیات و بررسی تاریخی هر یک از این ساختمان‌ها و قلعه‌ها می‌پردازد و یک منبع مهم و ارزشمند در زمینه تاریخ ایران ایجاد می‌کند. این اثر، مجموعه مقالات ارزشمند "محمد ابراهیم باستانی پاریزی"، یک تاریخ‌دان، نویسنده، پژوهشگر، شاعر، موسیقی‌پژوه و استاد دانشگاه تهران، را گردآوری می‌کند و مطالب اساسی و جذابی را برای علاقمندان به تاریخ ارائه می‌دهد. این کتاب با ارائه نکات و اطلاعات قابل توجهی، خوانندگان را در جریان موارد مهم و جذابی از تاریخ ایران قرار می‌دهد.

کتاب خاتون هفت قلعه

محمد ابراهیم باستانی پاریزی
محمدابراهیم باستانی پاریزی (۳ دی ۱۳۰۴ پاریز – ۵ فروردین ۱۳۹۳ تهران) تاریخ‌دان، نویسنده، پژوهشگر، شاعر، موسیقی‌پژوه و استاد دانشگاه تهران بود.محمد ابراهیم باستانی پاریزی در سوم دی‌ماه ۱۳۰۴ در پاریز، از توابع شهرستان سیرجان در استان کرمان زاده شد.وی تا پایان تحصیلات ششم ابتدایی در پاریز تحصیل کرد و در عین حال از محضر پدر خود حاج آخوند پاریزی هم بهره می‌برد. پس از پایان تحصیلات ابتدایی و دو سال ترک تحصیل اجباری، در سال ۱۳۲۰ تحصیلات خود را در دانش‌سرای مقدماتی کرمان...