کتاب ماثورات در ترازو

Masourat Dar Tarazoo
کد کتاب : 49569
شابک : 978-9642246595
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 390
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب ماثورات در ترازو اثر جویا جهانبخش

“مأثورات در ترازو: گفتارها و جستارهایی درباره اخبار مشکوک و نقد و عیارسنجی احادیث و ماثورات” کتابی است متخصصانه در نقد و تحلیل برخی منقولات و توضیح جنبه هایی از فرایند بررسی و ارزیابی اخبار و روایات.
کتاب مقدمه ای دارد با عنوان “نفثة المصدوری به جای سخن آغازین” که در آن دغدغه های اصلی نویسنده و انگیزه او از نوشتن مقالات کتاب توضیح داده شده و بر ضرورت ارزیابی روشمند منقولات تاکید گردیده است. در ادامه هشت مقاله آمده که شش تای آنها جستارهایی است خواندنی در بررسی برخی اخبار و روایات منقول و دو تای آنها معرفی دو کتاب مرتبط با حدیث پژوهی.

کتاب ماثورات در ترازو

جویا جهانبخش
جویا جهانبخش، سال 1356 در اصفهان زاده شد. عمده دوران تحصیلات خود را در زادگاهش گذرانید. در دورۀ راهنمایی و سپس دبیرستان از دانش­آموزان ممتاز سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به شمار می­رفت و به­رغم موفقیت در شاخه ریاضی و فیزیک، به سبب دلبستگی­اش به مطالعات ادبی و تاریخی (به ویژه شاهنامه­پژوهی) به شاخه ادبیات و علوم انسانی روی آورد. سرانجام نیز، مطالعات اسلامی و دانش­ اندوزی در حوزه علوم دینی اصفهان را برگزید. او که سال­هاست به درس خارج فقه و اصول حضور می­یابد...