کتاب آمریکا تور وداع

America: The Farewell Tour
  • 15 % تخفیف
    150,000 | 127,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: سروش سروش
    نویسنده:
کد کتاب : 49571
مترجم :
شابک : 978-9641217916
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 492
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب آمریکا تور وداع اثر کریس هجز

کریس هجز، خبرنگار برنده ی جایزه پولیتزر، می‌گوید آمریکا تحت تأثیر مجموعه‌ای از آسیب‌ها است که ناشی از ناامیدی عمیق، زیست تلخ و جامعه ی مدنی است که از کار افتاده است. بحران مواد توهم زا؛ روی آوردن به قمار برای مقابله با مشکلات اقتصادی؛ هرزه‌نگاری فرهنگی؛ ظهور تفکر جادویی؛ جشن سادیسم، نفرت، و بروز و افزایش خودکشی مظاهر فیزیکی جامعه ای است که توسط شرکت ها و دموکراسی شکست خورده ویران و غارت می شود. همانطور که جامعه ی ما از هم می پاشد، ما نیز با تحولات جهانی ناشی از تغییرات فاجعه بار اقلیمی روبرو هستیم. همه ی این ناخوشی ها نشان دهنده ی یک پیکربندی مجدد ترسناک از ملت و کره زمین است.
دونالد ترامپ سوار بر این افسون زدگی به قدرت رسید. هجز در اثر قوی و مستقیم خود آمریکا: تور وداع، استدلال می‌کند که هیچ یک از احزاب سیاسی که اکنون توسط قدرت شرکت‌ها تسخیر شده‌اند، به مشکلات سیستمی نمی‌پردازند. تا زمانی که کودتای شرکتی ما معکوس نشود، این بیماری ها رشد خواهند کرد و کشور را ویران خواهند کرد. هجز با جزئیات دقیق مشاهده شده، مرثیه ای برای رویای آمریکایی می نویسد و سعی می کند تا زمانی که هنوز زمان باقی است ما را از رضایت منفعلانه ی خود خارج کند.

کتاب آمریکا تور وداع

کریس هجز
کریس هجز (زاده ۱۸ سپتامبر ۱۹۵۶) گزارشگر و دگراندیش امریکایی است.وی نزدیک به دو دهه را به عنوان گزارشگر خارجی در امریکای مرکزی، خاورمیانه، افریقا و بالکان سپری کرده‌است.
نکوداشت های کتاب آمریکا تور وداع
An exceedingly dark, passionate, and provocative book, certain to arouse controversy but offering a point of view that needs to be heard.
کتابی بسیار تاریک، پرشور و تحریک آمیز، که مسلما بحث برانگیز است، اما دیدگاهی را ارائه می کند که باید شنیده شود.
Booklist Booklist

Chris Hedges is perhaps today’s most important public intellectual, and America: the Farewell Tour is perhaps his most important book.
کریس هجز شاید مهم ترین روشنفکر عمومی امروزی باشد و آمریکا: تور وداع شاید مهم ترین کتاب او باشد.
Derrick Jensen

قسمت هایی از کتاب آمریکا تور وداع (لذت متن)
بیش از یک قرن ، کارخانه مانند جهانی با تمام امکانات، استوار بر روی پای خود ایستاده بود. من از میان بقایای آن گذشتم. زمین بولینگ قدیمی، کافه تریای متروک با ردیف هایی از فرهای فلزی بزرگ، پیرایشگاه، سالن بدنسازی پر گرد و خاک، سالن اجتماعاتی با سکوی نمایش، درمانگاه ، محوطه بازی، برج ساعت زیبایی با زنگ چدنی و سوت های بزرگی که روزگاری زمان تغییر شیفت را اعلام می کردند. کارخانه دارای معدن زغال سنگ و مزرعه اختصاصی پنبه بود. این شرکت محصولاتی را تولید می کرد که باعث غرور و افتخار کارگران و کارمندان آن از جمله پدر و پدربزرگ هیلاری کلینتون بود. آنها از این محصولات استفاده می کردند. پرده ها، دستمال سفره ، سفره، کتیبه، پرده حمام، پارچه های ضد آب ویژه چتر. در زمان جنگ جهانی دوم، شرکت چتر نجات بمبها، تورهای استتار و پشه بند تولید می کرد . کارگران دارای اتحادیه های کارگری بودند. اتحادیه ها تلاش می کردند تا از حقوق اضافه کاری، مراقبت های پزشکی، حقوق بازنشستگی و شرایط کاری ایمن برای کارگران ، دفاع کنند. اما شرکت برای هزاران مرد و زنی که برای آن کار می کرد، چیزی ورای حقوق عرضه می داشت.