کتاب مشاوره مدرسه با رویکرد راه حل محور

Solution-Focused School Counselor
کد کتاب : 49772
مترجم :
شابک : 978-9644057328
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 182
سال انتشار شمسی : 1389
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب مشاوره مدرسه با رویکرد راه حل محور اثر توماس ای دیویس

کتاب "مشاوره مدرسه با رویکرد راه حل محور"منبعی ارزشمند برای مشاوران مدرسه است و دیدگاه بدیل عالی مورد نیاز را در مورد دانش آموزان و مشکلات آنها ارائه می دهد. نویسندگان دستورالعمل‌های روشن و توصیف‌های موردی غنی را برای اجرای مشاوره مختصر و متمرکز بر راه‌حل به عنوان بخشی از یک برنامه مشاوره مدرسه توسعه‌یافته و جامع ارائه می‌کنند.
دیویس و آزبورن در این کتاب "مشاوره مدرسه با رویکرد راه حل محور" با ایجاد تمرکز جدیدی برای کار با دانش آموزان، معلمان و والدین، جهشی چشمگیر به دیدگاه مشاور مدرسه در مورد هزاره جدید دارند... در محیط ناپایدار مدرسه امروز، معلمان، مشاوران مدرسه و مدیران به یک کتاب کاربردی نیاز دارند. دیویس و آزبورن منبعی ارزشمند را برای تغییر در مهمترین نهاد آموزشی ما یعنی مدرسه فراهم می کنند.

دیویس و آزبورن با بررسی ادبیات رو به رشد، موفق به ارائه یک نمای کلی بسیار مختصر، عملی و به روز از مشاوره راه حل محور شده اند. استیو دی شازر و همسرش، اینسو کیم برگ، ابتدا حکمت میلتون اریکسون، روانپزشک و هیپنوتیزم درمانگر را وارسی کردند و یک مکتب بسیار تأثیرگذار از مداخلات، بدون هیپنوتیزم رسمی، طی 15 تا 20 سال گذشته ایجاد کردند. این تغییر دیدگاه در ایجاد شیوه های جدید تفکر، باور و انجام کاری است که برای هر فردی ارزشمندتر است موثر است. برخلاف رویکردهای سنتی، تمرکز بر شایستگی ها، نقاط قوت، امکانات و راه حل های خود دانش آموز است. این کتاب ارزش مطالعه مکرر را دارد. اصول و راهبردهای تمرکز بر راه حل نه تنها برای مشاوران مدرسه، بلکه برای هر فردی در زندگی روزمره مفید است.

کتاب مشاوره مدرسه با رویکرد راه حل محور

توماس ای دیویس
توماس ای دیویس، استاد مشاور در دانشگاه اوهایو است، جایی که وی در زمینه مشاوره مدرسه و جامعه تدریس می کند. تجربه حرفه ای وی همچنین شامل سخنرانی، ارائه کارگاه های آموزشی، مشاوره و مشاوره در زمینه مشاوره مدرسه و درمان مختصر است. او نویسنده بسیاری از مقالات ژورنالی است و به طور مشترک نویسنده کتاب راهنمای تصمیم گیری اخلاقی است. وی بیش از 40 سخنرانی در همایش های ایالتی و ملی با موضوع مشاوره حرفه ای ارائه داده است.
دسته بندی های کتاب مشاوره مدرسه با رویکرد راه حل محور