کتاب هم شرقی هم غربی

Both Eastern and Western
کد کتاب : 49810
مترجم :
شابک : 978-6226843874
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 414
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب هم شرقی هم غربی اثر افشین متین

از زمان انقلاب 1979 ایران، بسیاری از ناظران غربی ایران، کشور را بین تاریخ شرق و مدرنیته «غربی»، بین دین و سکولاریته گرفتار دیده‌اند. در نتیجه، تحلیل فلسفه سیاسی پیش از انقلاب در این روایت گنجانده شده است. در کتاب « هم شرقی هم غربی » افشین متین عسگری یک اثر تجدیدنظرطلبانه از تاریخ روشنفکری را پیشنهاد می کند و بسیاری از پارادایم های غالب در تاریخ نگاری ایران و خاورمیانه را به چالش می کشد و روایتی جدید ارائه می دهد. متین عسگری در ترسیم ساخت فکری مدرنیته ایرانی در قرن بیستم بر الگوهای گسترده اندیشه های تأثیرگذار و ارتباط آنها با یکدیگر تمرکز می کند. این روندهای فکری در یک زمینه تاریخی جهانی مورد بررسی قرار می‌گیرند و به این ادعا منتهی می‌شوند که مدرنیته ایرانی حداقل یک قرن از تعامل فکری شدید با ایدئولوژی‌های جهانی پایدار بوده است. نویسنده با برگرداندن بسیاری از روایات رایج به این نتیجه می رسد که ایران مدرن را می توان از نظر فرهنگی و فکری هم شرقی و هم غربی دانست.

کتاب هم شرقی هم غربی

نکوداشت های کتاب هم شرقی هم غربی
This unique book registers the many sources of influence, hitherto overlooked by the researchers in the field, that have shaped up modern Iran
این کتاب منحصربه فرد منابع تأثیرگذاری فراوانی را که تاکنون توسط محققان این حوزه نادیده گرفته شده و ایران مدرن را شکل داده است، ثبت می کند.
Peyman Vahabzadeh

By focusing on the influence of the Ottoman and Russian models on Iranian intellectual thought, Both Eastern and Western offers an original and thought-provoking account of Iran's road toward ‘modernity' in the twentieth century.
هم شرقی و هم غربی با تمرکز بر تأثیر الگوهای عثمانی و روسی بر تفکر روشنفکری ایران، گزارشی بدیع و تامل برانگیز از راه ایران به سوی «مدرنیته» در قرن بیستم ارائه می کنند.
Rudi Matthee, University of Delaware

قسمت هایی از کتاب هم شرقی هم غربی (لذت متن)