کتاب نلسون ماندلا

Nelson Mandela
(مردی با مشت گره کرده)
کد کتاب : 49910
مترجم :
شابک : 978-6004628693
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب نلسون ماندلا اثر استیون کرنسکی

( نلسون ماندلا ) ۱۸ ژوئیه سال ۱۹۱۸ در یک خانواده تمبو در روستای کوچک موزو در ناحیه متاتا، مرکز مناطق ترانسکی از استان کیپ در کشور آفریقای جنوبی به دنیا آمد.
پدر ماندلا، عضو شورای سلطنتی مردم تمبو بود و او از زمان تولد این مقام را به ارث برده بود و ماندلا نیز قرار بود چنین مقامی را به ارث ببرد. پدر ماندلا نقشی اساسی در به سلطنت رسیدن ( جونگینتابا دالیندیبو ) در تمبو داشت. پدر ماندلا چهار همسر و در مجموع 13 فرزند داشت. ماندلا در 7 سالگی، نخستین عضو خانواده خود بود که به مدرسه پا گذاشت، وی در مدرسه توسط یک معلم متدیست، با تبعیت از نام هوراسیو نلسون دریاسالار انگلیسی ( نلسون ) نامیده شد.
او تحصیلاتش را از طریق آموزش از راه دور در رشته حقوق به اتمام رساند و از آن پس به عنوان اولین وکیل سیاه پوست آفریقای جنوبی شد و در دفتر وکالت اولیور تامبو آغاز به کار کرد. وی در 25 سالگی عضو کنگره ملی آفریقا (ANC) به عنوان حامی حقوق سیاهپوستان در مقابل سفیدپوستان شد. وی همراه اولیور تامبو و والتر سیسولو شاخه جوانان (ANC) را تاسیس کرد و ریاست آن را به عهده گرفت.
نلسون ماندلا در سال 1950 اعلام کرد برای مقابله با نژادپرستی باید مبارزه نظامی انجام داد. او به دلیل این طرز فکر بارها بازداشت و فعالیت های سیاسی وی نیز از سوی دولت ممنوع شد.
ماندلا به عنوان رئیس جمهور از ماه می ۱۹۹۴ تا ژوئن ۱۹۹۹، رهبری انتقال از فرمانروایی اقلیت و آپارتاید را بر عهده داشت، و به خاطر حمایت از صلح ملی و بین المللی، تحسین بین المللی را به دست آورد. وی نخستین رئیس جمهور آفریقای جنوبی است که در انتخابات دموکراتیک عمومی برگزیده شد و پیش از ریاست جمهوری از فعالان برجسته مخالف آپارتاید در آفریقای جنوبی و رهبر کنگره ملی آفریقا بود.
نلسون ماندلا در ماه ژوئن سال 2013 به دلیل ذات الریه در بیمارستانی در پرتوریا بستری شدو در همان سال درگذشت و...

کتاب نلسون ماندلا

استیون کرنسکی
استیونکرنسکی (متولد: 25 نوامبر 1953، بوستون، ماساچوست، ایالات متحده) (نویسنده) بیش از 100 کتاب داستانی و غیر داستانی برای کودکان منتشر کرده است، از جمله قصه های آمریکایی، آفریقایی و ژاپنی، داستان هایی در مورد اجنه، ترول ها.