کتاب تاریخ فشرده پوشاک و فشن

Costume and Fashion
  • 10 % تخفیف
    335,000 | 301,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: مشکی مشکی
    نویسنده:
کد کتاب : 50184
مترجم :
شابک : 978-6226669344
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1969
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ فشرده پوشاک و فشن اثر جیمز لور

هوس‌بازی‌های مد در طول اعصار نه تنها به عنوان نشانه‌ای از ظرفیت بی‌پایان ما برای اختراع، بلکه به دلیل ارتباط لباس با تغییر الگوهای فرهنگی، منبع علاقه ی بی‌پایانی است. لاور در این مطالعه ی کلاسیک، انگیزه های اساسی مد و همچنین بررسی ای از تاریخچه ی لباس را ارائه می دهد. او ابزارهایی را توصیف می کند که برای ارضای سه کارکرد لباس اتخاذ شده است: محافظت، بیان شخصیت با نمایش و جذابیت برای دیگران. اختراع مهم سوزن (حدود 40000 سال پیش)، که دوختن پوسته ها را به یکدیگر ممکن کرد، و متعاقبا معرفی پارچه بافی، توسعه لباس را به شکلی که ما می شناسیم آغاز کرد. تمام نقاط مهم تاریخی - رنسانس، انقلاب فرانسه، انقلاب صنعتی، رهایی زنان، دو جنگ جهانی - تغییرات عمیقی در نگرش به لباس ایجاد کردند: با مهارت و قدرت بی‌نظیری لاور به توسعه ی لباس و مد اشاره می کند. به این تغییرات اجتماعی فصل آخر جدید توسط کریستینا پروبرت نیز اضافه شده است که تاریخ را با بحث مفصل در مورد تنوع بسیار زیاد سبک‌های پس از جنگ، از جمله لباس‌های جدید، مینی و لباس‌های متاثر از پانک، به امروز می‌آورد. جیمز لاور (1899-1975) از سال 1938 تا 1959 نگهبان بخش چاپ و طراحی و نقاشی در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن بود. او همچنین یک مورخ مهم و پیشرو مد بود که به عنوان "مردی در انگلیس که مطالعه لباس را قابل احترام کرد» شناخته می شود. لاور را شاید بیشتر به خاطر مشارکت‌هایش در زمینه تاریخ مد به یاد می‌آوریم، علاقه‌ای که به وسیله ی میل به تاریخ‌گذاری دقیق تصاویر از طریق لباس‌هایی که در آن به تصویر کشیده شده بود، پدیدار شد. لاور روابط بین طراحی لباس و سایر هنرهای کاربردی را تعریف کرده و تأثیر عوامل اقتصادی و اجتماعی بر توسعه ی سلیقه مد را مورد بحث قرار داده است.

کتاب تاریخ فشرده پوشاک و فشن

جیمز لور
جیمز لاور ، (14 مارس 1899 - 3 ژوئن 1975) نویسنده، منتقد، مورخ هنر و متصدی موزه انگلیسی بود كه از سال 1938 تا 1959 به عنوان حافظ چاپ، نقاشی و نقاشی برای موزه ویكتوریا و آلبرت عمل می كرد. مورخ مهم و پیشگام مد به عنوان "مردی در انگلستان که مطالعه لباس را قابل احترام کرد" توصیف کرد.
دسته بندی های کتاب تاریخ فشرده پوشاک و فشن
نکوداشت های کتاب تاریخ فشرده پوشاک و فشن
A standard reference for anyone interested in the history of style and clothes
یک مرجع استاندارد برای هر کسی که به تاریخ استایل و لباس علاقه دارد
Art & Antiques

قسمت هایی از کتاب تاریخ فشرده پوشاک و فشن (لذت متن)
پوشاک از نگاه کلان تاریخی در مسیر متمایز تحول را دنبال کرده که به پیدایش دو گونه متضاد لباس انجامیده است. بارزترین خط تمایز از نگاه مدرن، بین پوشاک مردانه و زنانه است: شلوار و دامن. اما به هیچ وجه نمی توان گفت که مردان همیشه شلوار پوشیده اند و زنان دامن. مردان یونانی و رومی «تونیک» می پوشیدند که کمابیش همان دامن بوده است. مردان مناطق کوهستانی، مثل اسکاتلندی ها و یونانیان امروز، لباسی (سنتی) دارند که در واقع نوعی دامن است. زنان شرق دور و نزدیک شلوار می پوشیدند و هنوز هم می پوشند. پس به نظر نمی رسد تمایز جنسیتی در پوشاک اصولا تقسیم بندی درستی باشد. . می توان بین لباس های قالب تن و لباس های پیچیدنی آیا لباسهای دوخته شده و دوخته نشده) نیز تمایز قائل شد. اغلب لباس های مدرن در دسته اول جای می گیرند، و مثلا لباس یونانیان باستان در دسته دوم تاریخ انواع متفاوتی از این نظام های طبقه بندی را نشان داده است و این طبقه بندی ها طیف های میانی هم دارند. شاید بهترین دسته بندی آن باشد که مردم شناسان بین لباس مناطق حاره» و « مناطق سرد» قائل شده اند.