کتاب چالش های محیط زیست و ساختار جهانی در سده بیست و یکم

Environmental challenges
کد کتاب : 50192
شابک : 978-6226352611
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 100
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب چالش های محیط زیست و ساختار جهانی در سده بیست و یکم اثر پیروز شاه محمودی

عنوان کتابی است از پیروز شاه محمودی و چاپ نشر گل آذین. کره ی زمین به عنوان زیستگاه تمامی موجودات زنده و مادر هستی بخش انسان ها در وضعیت دشوار، پیچیده و حساسی قرار گرفته است. به طوری که اکنون با بحران های گوناگون روبه روست که چنانچه به آن رسیدگی های فوری، دقیق و گسترده نشود و همیاری و همکاری لازم در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی صورت نگیرد، دیر یا زود این گوی زیبا و زندگی زای منظومه ی شمسی در زمینه های زیست محیطی اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، جمعیتی، فرهنگی و … با سرنوشت فاجعه باری مواجه خواهد شد.
طرح چنین معضلی نافی توانایی ها و دستاوردهای مثبت جامعه ی بشری جهت زدودن مشکلات فوق نیست. پیشرفت ها در زمینه ی علوم ارتباطات و انفورماتیک، پتروشیمی، علوم فضایی، نجوم، پزشکی، زیست شناسی، الکترونیک، صنایع، کشاورزی، شیمی و بیوشیمی، فیزیک و بیوفیزیک، نانو تکنولوژی، ژنتیک، بیوتکنولوژی، علوم اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، انسانی و زیست محیطی و صدها رشته دیگر چشمگیر و عظیم بوده است. جامعه ی بشری در زمینه ی تأمین حقوق و آزادی های مردمی و اصلاح یا تغییر ساختارهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و حقوقی نیز با وجود فراز و فرود، کامیابی ها و ناکامی ها، پیشرفت ها و عقب نشینی ها در مجموع نسبت به قرون گذشته گام هایی بلند به جلو برداشته است. هر چند که هنوز کارها و مشکلات فراوانی فراروی خود دارد.
همچنین در کشورهای فقیر و در حال توسعه، معضلات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی زیست محیطی به نحوی بارزتر به چشم می خورد. امروزه مشکلات گوناگون زیست محیطی و ساختار اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و جمعیتی آنچنان به هم پیوسته و در هم تنیده است که امکان تفکیک آن ها وجود ندارد. بنابراین نویسنده در این کتاب کوشیده است تا تأثیرات محیط زیست و مناسبات اقتصادی و اجتماعی را بر یکدیگر ارزیابی کند.

کتاب چالش های محیط زیست و ساختار جهانی در سده بیست و یکم

دسته بندی های کتاب چالش های محیط زیست و ساختار جهانی در سده بیست و یکم