کتاب ژاپن

Japan
روح گریزان
  • 15 % تخفیف
    135,000 | 114,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: روزنه روزنه
    نویسنده:
کد کتاب : 50246
مترجم :
شابک : 979-9643341373
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 153
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب ژاپن اثر نلی دله

ماهیت زودگذر قلمرو مادی در فرهنگ ژاپنی مرکزی است. کاخ های زیبا و صومعه های آرام از چوب و کاغذ ساخته شده اند. مواد ساده ای مانند بامبو و سنگریزه های چنگکی مانند لاک، ابریشم و ورق طلا با ارزش هستند. هر ژست هنری برای باز کردن آگاهی به روی جهان در رابطه ای پالایش شده بین زندگی درونی و بیرونی محاسبه شده است. از دنیای ماقبل تاریخ، ورود بودیسم، از طریق ظهور فرهنگ درباری تصفیه شده و اخلاق جنگجو، تا گسترش ذن و ظهور طبقه تجاری جدید در دوره ادو، این سنت در تمام هنرها - نقاشی، معماری، مجسمه سازی، باغ ها، تئاتر و هنرهای تزئینی اصالت و سرزندگی ژاپنی ها را به نمایش می گذارند.
نویسنده ی کتاب ژاپن، نلی دله، در کتابش تلاش کرده است تا تصویری از تاریخ و فرهنگ و تمدن ژاپن این کشور غنی به مخاطبان ارائه دهد. در این کتاب به چندین ویژگی از فرهنگ ژاپن اشاره می گردد. ویژگی هایی چون: نوآوری و سرزندگی سنت ژاپنی در همه هنرها _ به ویژه نقاشی ، معماری ، پیکره سازی ، باغبانی ، نمایش و هنرهای تزئینی و ... فصل اول کتاب "قلمرو کاهی " نام دارد و اساطیر ژاپنی ، دوره 1100 ق م . تا 300 ق م .، دوره یایویی (300 ق ، م تا 300 م .) ، دوره "گورتل"، شین تو، و کامی را در بر می گیرد. فصل دوم نیز شامل ورود آیین بودا به ژاپن ، نارا پایتختی سیاسی و دینی ، مجمع خدایان بودایی : منبع الهام هنرمندان ، میوئو و اونی ، راهبانی که همچون خدایان مورد احترامند، اختراع خط ژاپنی ، و راهبان هنرمند است. نویسنده در فصل سوم هنر درباری ژاپن را معرفی کرده است و به مطالبی چون زندگی درباری ، زبان و ادبیات زنان ، دربار خوش گذران ، هنر "ئه ماکی"، قصرها و باغ های آغازین ، تاثیر آئین بودا، دوره مومویاما، کاتسورا ریکیو، تزئین و نقاشی، تئاتر نو پرداخته است. فصل چهارم طریقت جنگ آوران و اخلاق پهلوانی در ژاپن را برای مخاطبان باز می کند و مباحثی چون کاست یا طبقه جنگاوران ، جنگ قبایل ، زره و ابزار جنگ ، طریقت شمشیر و طریقت کمان ، نبرد ساراشینو، و قلعه حواصیل سفید را شامل می گردد. فصل پنجم درباره ی بنیادهای ذن ، هنر نقاشی آب مرکبی ، آیین چای ، طراحی باغ ، راهبان و شاعران بحث می کند و ‌آخرین فصل درباره دوره "ادو" است که بعدها، "توکیو" نام گرفت.

کتاب ژاپن

نلی دله
نلی دله، فارغ التحصیل مدرسه لوور، نمایشگاه های هنر باستان ژاپن را در گالری ژانت اوستیر به مدت سی سال سامان دهی و انتشار کاتالوگ ها را هدایت کرد. او نویسنده ده کتاب با همکاری دومینیک روسپولی است، از جمله چاپ ژاپنی (هازان) و بازی ابدی و زودگذر (پیکوئه).