کتاب رمانهای معاصر فارسی (4 جلد در یک مجلد)

Contemporary Persian Novels
کد کتاب : 50275
شابک : 978-96444484506
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 864
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب رمانهای معاصر فارسی (4 جلد در یک مجلد) اثر میمنت میرصادقی (ذوالقدر)

این کتاب با هدف کمک به کسانی تهیه شده که قصد دارند درباره ی رمان نویس های ایران تحقیق کنند. با این امید که بخشی از اطلاعات مورد نیاز آنان فراهم گردد.
ترتیب تنظیم اطلاعات به گونه ای است که مراجعه کننده، نخست اطلاعات لازم را چه از نظر کتابشناسی و چه از نظر ویژگی های فنی (نوع رمان و زاویه دیدی که در آن به کار رفته) و چه از نظر خصوصیت های محتوایی (زمان و مکان وقوع حوادث و نام شخصیت های مهم) به دست می آورد و اگر ضروری دید با خواندن پیرنگ (خلاصه و فشرده ی حوادث) از مضمون و موضوع آن مطلع می شود و با مطالعه ی چند صفحه از متن رمان، به شیوه ی نگارش نویسنده پی می برد.
شرح کوتاهی نیز زیر عنوان «شرح و تفسیر» برای هر رمان نوشته شده تا پژوهنده از درونمایه ی رمان و کم و کیف دیدگاه نویسنده نسبت به موضوعی که مطرح کرده است، باخبر شود.
در مجموع هشتاد و پنج رمان برجسته از چهل تن از نویسندگان شاخص معاصر در این کتاب معرفی شده اند. تنظیم رمان برحسب تاریخ اولین چاپ آن ها انجام گرفته است.
در بخش اول کتاب در مجموع 22 داستان از نویسندگان نسل اول و دوم نظیر هدایت، بزرگ علوی، آل احمد، چوبک، صادقی، دانشور، گلستان، محمود، میرصادقی، دولت آبادی و کیانوش بررسی شده است.
در بخش دوم نیز بررسی آثار نویسندگان نسل اول و دوم ادامه پیدا می کند آثاری از به آذین، فصیح، پارسی پور، علیزاده، مدرسی، درویشیان و گلشیری تفسیر شده اند.
آثار نویسندگان نسل دوم نیز، در بخش سوم این مجموعه آمده است و نام هایی چون ساعدی، براهنی، میر صادقی، الهی، محمود، مدرسی و کیانوش در آن به چشم می خورد.
اهل غرق (منیرو روانی پور)، سمفونی مردگان (عباس معروفی)،بالاتر از عشق (پریسا منصوری)،شریک جرم (جعفر مدرس صادقی)، تنهایی (راشین مختاری)، نیمه غایب (حسین سناپور)، اسفارکاتبان (ابوتراب خسروی)، چراغ ها را من خاموش می کنم (زویا پیرزاد)، کافه نادری (رضا قیصریه) و رویای شب (فریبا وفی) از جمله آثاری هستند که در بخش چهارم این کتاب بررسی شده اند.

کتاب رمانهای معاصر فارسی (4 جلد در یک مجلد)

میمنت میرصادقی (ذوالقدر)
میمنت میرصادقی (ذوالقدر) با تخلص آزاده زادهٔ ۱۳۱۶ در اصطهبانات، استان فارس، شاعر و ادیب ایرانی است. میرصادقی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شیراز به پایان رسانید. سپس از دانشگاه تهران موفق به اخذ مدرک لیسانس در رشته ادبیات فارسی گردید. مدتی به کار آموزگاری و تدریس پرداخت ولی بعداً به کتابخانه دانشسرای عالی تهران منتقل شد. وی در سال ۱۳۵۸ شمسی بازنشسته شد. اشعار میرصادقی بیشتر شعر نو نیمایی و تعداد کمتری غزل هستند. شعر او شعری لطیف، عاشقانه و دلپذیر می‌باشد. طبیعت نقش مهمی در اشعار او دارد...
دسته بندی های کتاب رمانهای معاصر فارسی (4 جلد در یک مجلد)