کتاب دلایل خوب برای احساس های بد

Good Reasons for Bad Feelings
(چرا اضطراب افسردگی پرخوری بی حوصلگی و ... وجود دارند)
کد کتاب : 50293
مترجم :
شابک : 978-6222810191
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 376
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب دلایل خوب برای احساس های بد اثر راندولف ام نسه

دکتر «راندولف ام نسه» با کتاب "کتاب دلایل خوب برای احساس های بد" (چرا اضطراب افسردگی پرخوری بی حوصلگی و ... وجود دارند) درک ما از اختلالات روانی را با بررسی یک سوال اساسی تغییر می دهد. نسه0 به جای این که بپرسد چرا برخی افراد از بیماری روانی رنج می برند ، می پرسد چرا انتخاب طبیعی ذهن همه ما را شکننده کرده است.

نسه با تکیه بر داستانهای فاش کننده از عملکرد بالینی خود و بینشهایی از زیست شناسی تکاملی ، نشان می دهد که چگونه احساسات منفی در شرایط خاص مفید هستند ، اما در عین حال می توانند قریب به اتفاق بیفتند. اضطراب ما را از آسیب در برابر خطر محافظت می کند ، اما همچنین هشدارهای کاذب آن نیز اجتناب ناپذیر هستند. سایر اختلالات روانی مانند اعتیاد و بی اشتهایی ناشی از ناهماهنگی بین محیط مدرن و گذشته انسانی قدیم ما است. دلایل تکاملی خوبی برای اختلالات جنسی و تداوم ژن های اسکیزوفرنی هم وجود دارد. اینها و بسیاری از بینشهای دیگر در کنار هم به توضیح فراگیر بودن رنج بشر کمک می کند و راههای جدیدی را برای تسکین آن به ما نشان می دهد.

کتاب دلایل خوب برای احساس های بد

راندولف ام نسه
راندولف ام نسه (Randolph M. Nesse) (متولد 1948) پزشک، دانشمند و نویسنده آمریکایی است که به خاطر نقش خود به عنوان بنیانگذار رشته پزشکی تکامل و روانپزشکی تکاملی مشهور است. وی استاد علوم زندگی و استاد بنیاد ASU در دانشگاه ایالتی آریزونا است، جایی که وی در سال 2014 مدیر بنیانگذار مرکز تکامل و پزشکی شد. وی پیش از این استاد روانپزشکی، استاد روانشناسی و استاد تحقیق در دانشگاه میشیگان بود جایی که او برنامه تکامل و سازگاری انسانی را هدایت کرد و به تأسیس یکی از اولین کلینیک های اختلالات اضطرابی در جهان...
نکوداشت های کتاب دلایل خوب برای احساس های بد
A book as wise and illuminating as it is relevant to our daily lives
کتابی به همان اندازه که به زندگی روزمره ما مربوط می شود ، حکیمانه و روشن کننده است
Sarah Blaffer Hrdy

قسمت هایی از کتاب دلایل خوب برای احساس های بد (لذت متن)