کتاب دژخیم

The Executioner
کد کتاب : 50364
مترجم :
شابک : 978-6006867649
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1821
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب دژخیم اثر ژوزف دومستر

کتاب دژخیم نوشتۀ ژوزف دومستر، با درون مایه ای فلسفی به این حقیقت اشاره دارد که ناکامی ها و تلخی های زندگی انسان، بازتاب اعمال خوب و بد اوست.
در تمام طول تاریخ بعضی از کتاب ها جهان را دگرگون کردند و شیوه ی نگاه ما به خودمان و دیگران را تغییر دادند. آن ها بر مباحث، اختلافات عقاید، جنگ ها، انقلاب ها و زندگی های بسیاری تأثیر گذاشته اند. دژخیم (The Executioner) یکی از همان آثاری است که شما را با کارهای متفکران بزرگ، پیشگامان، اصلاح طلبان و طالع بینان آشنا می کند.
ژوزف دومستر (Joseph de Maistre)، نویسنده ی این کتاب از عصر روشنگری نفرتی بی امان داشت و انسان را به جانوران مرگباری تشبیه می کرد که تنها با تهدید به مجازات طاقت فرسا قابل کنترل هستند. وی از پیشگامان مکتب عدالت مطلق بود و به مفهوم جبر و سرنوشت جبری انسان اعتقاد داشت. به نظر او رفتار و کردار انسان را مستقیما و بی میانجی، قضا و قدر در دست دارد و آدمی دارای اراده و اختیاری نیست. عقاید و نوشته های این فیلسوف فرانسوی، وحشتناک، عجیب و در عین حال برای مخاطبان جذاب است.

کتاب دژخیم

ژوزف دومستر
ژوزف ماری دو مستر (Joseph de Maistre)‏ (۱۷۵۳–۱۸۲۱) سیاستمدار، فیلسوف، مورخ و نویسنده سلطنت طلب و ضد انقلاب قرن هجدهم میلادی اهل فرانسه بود. او برادر اگزویه دو مستر، رمان‌نویس مشهور فرانسوی است.از جمله کتاب های او می توان ( درباره پاپ ) و ( شب های سن پترسبورگ ) را نام برد.ژوزف دومستر از پیروان فلسفه اشراق بود و معتقد بود که حکمرانان به نیابت از خدا حکمرانی می کنند.