کتاب در تسلای همسر

In Consolation to His Wife
  • 15 % تخفیف
    28,000 | 23,800 تومان
  • موجود
  • انتشارات: روزگار روزگار
    نویسنده:
کد کتاب : 50368
مترجم :
شابک : 978-6007339442
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 100
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب در تسلای همسر اثر پلوتارک

کتاب "در تسلای همسر" نوشته‌ی پلوتارک، یک اثر فلسفی است که با نامه‌ای آغاز می‌شود که او به همسرش نوشته و در آن به او تسلیت می‌گوید به مناسبت فوت دخترشان. این نامه به تدریج به بحث‌های فلسفی پرداخته و مفاهیمی دربارهٔ اخلاق، سعادت و کنترل احساسات مطرح می‌کند که خواننده را به تأمل وا می‌دارد.

"تسلای همسر" از آثاری است که تأثیر زیادی بر ادب و فلسفه داشته و مطالب آن به شکل گیرا و جذاب ارائه شده‌اند. این کتاب مانند سایر آثار پلوتارک، به خواننده فرصت می‌دهد تا با نگاهی به زندگی و آرمان‌ها و ارزش‌های انسانی، درک عمیق‌تری از خود و دیگران پیدا کند.

پلوتارک یکی از نویسندگان بزرگ یونان باستان بود و آثار او شامل زندگینامه‌ها و مقالات فلسفی دربارهٔ شخصیت‌های تاریخی معروف هستند. او به عنوان یکی از نمایاندگان ادبیات یونانی در طول تاریخ شناخته می‌شود و در اثرهایش به مسائل اخلاقی، انسانی، و فلسفی پرداخت.

در کتاب "در تسلای همسر"، پلوتارک به اهمیت ارزش‌های بیرونی مانند افتخار پرداخته و تأکید دارد که مردان بزرگمنش باید لایق این ارزش‌ها باشند و به دستاوردهای خود افتخار کنند. او به طرزی ارتباط میان اخلاق و افتخار را تبیین می‌کند و به تحلیل مفاهیم اخلاقی می‌پردازد.

این کتاب به عنوان یک منبع اساسی در زمینهٔ اخلاق و فلسفه به شما کمک می‌کند تا مفاهیم ارزشی و انسانی را به عمق درک کنید و در مسائل مختلف زندگی بهترین تصمیم‌ها را بگیرید.

کتاب در تسلای همسر

پلوتارک
پلوتارک یا پلوتارخوس (به یونانی: Πλούταρχος) از تاریخ نگاران، زندگی نامه نویسان و مقاله نویسان یونان باستان بود. نام پدر وی مشخص نیست اما بنا بر داستان ها و روایاتی که سینه به سینه نقل شده است، احتمالا نامش نیکاراکوس (به انگلیسی: Nίκαρχoς) بوده است.وی در یکی از خانواده های مهم شهر خرونه در مرکز یونان به دنیا آمد. او در سال ۶۶ میلادی برای دیدار نرون قیصر روم از آتن در این شهر بوده است. بعدها در یونان و مصر به سیاحت پ...
قسمت هایی از کتاب در تسلای همسر (لذت متن)
از پلوتارک به همسرش: امیدوارم این نامه باعث بهبود حالت شود. پیکی که برای رساندن خبر مرگ فرزندتان به سوی من اعزام نموده بودی ظاهرا در جریان سفرش به آتن مرا از یاد برده است، اما من این خبر را به تدفین به پایان رسیده، این مراسم به نحوی برگزار شده باشد که باعث رضایت خاطرت در زمان حال و در آینده، هرگاه که آن را به خاطر می آوری، شده باشد و...

فرض کن که ما نیز از آن دسته مردمی بودیم که به شدت تحت تأثیر وقایع قرار می گرفتیم و به شکل مبالغه آمیزی هر رویدادی را به تقدیر منتسب می نمودیم و برای تعیین سعادت یا عدم سعادت خویش بر ارزیابی های تصادفی متکی بودیم: حتی اگر چنین بودیم نیز تو نباید به ناله و زاری ملاقات کنندگان فعلی ات توجه می نمودی که تماما ناشی از سنت های بی پایه و اساس جامعه است. بهتر است همیشه در خاطر داشته باشی که آن ها مستمرا به تو به خاطر فرزندانت، خانه ات و طریقه ی زندگی ات رشک می برند. تا زمانی که دیگرانی هستند، که با وجود مصیبت فعلی، حاضرند جای تو باشند بسیار برای تو زشت و نازیبنده است که به جهت این رویداد نالان و گریان باشی؛ در حالی که باید اجازه دهی منشاء این درد، تو را به این باور برساند که ما چقدر در داشته های فعلی خود سعادتمندیم.