کتاب سرزمین خیالی من

My Invented Country
خاطرات ایزابل آلنده
کد کتاب : 5046
مترجم :
شابک : 9789642240159
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 260
سال انتشار شمسی : 1388
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

«ایزابل آلنده» از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب سرزمین خیالی من اثر ایزابل آلنده

کتاب «سرزمین خیالی من» اثری نوشته ی «ایزابل آلنده» است که اولین بار در سال 2003 به چاپ رسید. این کتاب، به دو لحظه ی سرنوشت ساز در زندگی «آلنده» می پردازد: ترور پسرعموی پدرش، «سالوادور آلنده» در سال 1973 که باعث تبعید «ایزابل» و همچنین الهام بخش شکل گیری مسیر حرفه ای او در نویسندگی شد؛ و حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 در وطن تازه ی او، ایالات متحده. این کتاب که بین فواصل و زمان های مختلف، و زندگی های کنونی و گذشته در گذار است، شرحی فوق العاده جذاب از تاریخ و تجربه ی مهاجرت به حساب می آید—تأملی هوشمندانه و شخصی درباره ی این که زندگی در جهانی پرآشوب و پرتناقض به چه معنا است. کتاب «سرزمین خیالی من»، از امیدها و هراس های «ایزابل آلنده» و مردمش سخن می گوید، و همینطور از سیاست، مذهب و جادویی که بر این زندگی ها تأثیرگذار بوده است.

کتاب سرزمین خیالی من

ایزابل آلنده
ایزابل آلنده، زاده ی 2 آگوست 1942، نویسنده ای اهل شیلی است. رمان‌های او اغلب در سبک رئالیسم جادویی جای می‌گیرند. در سال ۱۹۸۱ زمانی که پدربزرگش در بستر بیماری بود، ایزابل نگاشتن نامه‌ای به وی را شروع کرد که دستمایه رمان بزرگ «خانه ارواح» گردید. پائولا نام دختر وی است که پس از تزریق اشتباه دارو به کما رفت. ایزابل رمان «پائولا» را در سال ۱۹۹۱ بصورت نامه‌ای خطاب به دخترش نوشته‌است. رمان‌های آلنده به بیش از سی زبان ترجمه شده و نویسنده خود را به...
نکوداشت های کتاب سرزمین خیالی من
A stunningly intimate memoir.
شرح حالی که به شکل خیره کننده ای صمیمانه است.
Entertainment Weekly Entertainment Weekly

A wondrous and intimate book.
کتابی شگرف و صمیمی.
Barnes & Noble

Allende’s account of why and how she became a writer is profoundly moving.
شرح «آلنده» درباره ی چرایی و چگونگی تبدیل شدن او به یک نویسنده، عمیقا تکان دهنده است.
Booklist Booklist

قسمت هایی از کتاب سرزمین خیالی من (لذت متن)
بدترین عیب من این است که رازها را به زبان می آوردم، هم رازهای خودم و هم دیگران.

کاراکترهای ادبی، مانند اشباح مادربزرگم، موجوداتی شکننده هستند و به راحتی می ترسند؛ باید با آن ها با احتیاط رفتار کرد تا در صفحات اثرم، احساس راحتی کنند.

در طول مدیتیشن، داستان هایی به وجود می آورم تا حوصله ام سر نرود، و در تراپی، داستان هایی به وجود می آورم تا حوصله ی روانشناس سر نرود.