کتاب خاطرات مهاجرت

Khaterate mohajerat
کد کتاب : 50716
شابک : 978-6009648276
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 782
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خاطرات مهاجرت اثر عبدالحسین شیبانی

شما در کتاب "خاطرات مهاجرت" به مجموعه ای روایی از خاطرات میرزا محمد علی خان شیبانی مواجه خواهید شد. از خلال روایت این زندگینامه و به نوعی خاطرات پراکنده مطالعه ای تاریخی و اجتماعی نیز در این کتاب شکل گرفته است.

مثلا در بخش‌های ابتدایی این کتاب به چگونگی خروج مهاجرین از تهران و نحوۀ شکل‌گیری نهضت در قم و اصفهان و بالاخره دوران کوتاه استقرار آنها در کرمانشاه می‌پردازد.

این کتاب به طور خلاصه حاوی دوگونه مطلب است. قسمتی عبارت است از آنچه مربوط می‌شود به مهاجرت و تحولات آن و قسمتی هم افرادی که در آن جریان سیاسی دخیل بودند. در این مبحث گاهی به اخلاق و رفتار افراد هم پرداخته است.

کتاب "خاطرات مهاجرت" که توسط عبدالحسین شیبانی نوشته شده است توسط نشر شیرازه منتشر شده و در سال 1396 سری دوم آن روانه بازار کتاب شده است. شما می توانید این کتاب را از طریق وبسایت ایرانکتاب به صورت غیر حضوری خرید کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به شما تحویل داده شود.

کتاب خاطرات مهاجرت

عبدالحسین شیبانی
میرزا عبدالحسین شیبانی (۱۲۵۲خ کاشان –۱۳۴۲خ تهران) ملقب به وحیدالملک نویسنده، مدرس، قانونگذار و دولتمرد تکنوکرات ایرانی در دوران قاجار بود. او مبتکر تغییر تقویم رسمی ایران از هجری قمری به خورشیدی است. نخستین قرارداد راه‌اندازی پست هوائی با خارج از ایران را وحیدالملک با شوروی بست.میرزا عبدالحسین علوم مقدماتی و ادبیات فارسی و ادبی را در زادگاهش کاشان فراگرفت. سپس به هندوستان رفت و زبان انگلیسی آموخت و برای ادامه تحصیلات عالی، راهی انگلستان شد. در دانشگاه کمبریج در زمینه تاریخ جهان و ا...
دسته بندی های کتاب خاطرات مهاجرت