کتاب داستان شاهزاده ای که خر شد

The enchanted prince
کد کتاب : 50778
مترجم :
شابک : 978-6001271670
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1950
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب داستان شاهزاده ای که خر شد اثر لئونید سالاویف

کتاب پیش رو که در آن رگه هایی از طنز مشاهده می شود به قلم نویسنده ای توانا نگارش شده که هنری مثال زدنی در داستان نویسی دارد و با آمیختن نوشته هایش به شوخ طبعی و بذله گویی به راحتی خواننده را با خود همراه می سازد و از اتفاقات گوناگون حکایت می کند. خواجه نصرالدین که شخصیت اصلی این اثر است انسانی عدالت جو و حاضر جواب است که به هنگام در مقابل قدرتمندان ظلم پیشه ایستادگی می کند و به شیوه ی خود از مجازات می گریزد؛ آن چه در اثر حاضر روایت می شود پندآموز است و دلگشا.
شاهزاده ای که خر شد در اعتراض به استبداد و بی عدالتی حاکم بر اردوگاه های کار اجباری زمان استالین نوشته شد و پس از آزادی نویسنده از این اردوگاه ها منتشر و با استقبالی بالا رو به رو شد.

کتاب داستان شاهزاده ای که خر شد

لئونید سالاویف
لئونید واسیلیویچ سالاویف (19 آگوست 1906 - 9 آوریل 1962) نویسنده و نمایشنامه نویس روسی بود.وی در طرابلس سوریه (لبنان کنونی) که پدرش در کنسولگری روسیه به تدریس مشغول بود ، متولد شد و شروع به نوشتن به عنوان خبرنگار روزنامه (ازبکی) برای Pravda Vostoka ، که در تاشکند منتشر می شود، کرد. اولین داستان ها و طرح های زندگی او در آسیای میانه و خاورمیانه در آن روزنامه منتشر شد و منجر به چندین مجموعه داستان کوتاه شد.