کتاب بر کرانه های روشنفکری

On the shores of intellectuals
کد کتاب : 50837
شابک : 978-6226682008
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 382
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب بر کرانه های روشنفکری اثر عبدالرحیم گواهی

دکتر عبدالرحیم گواهی، متولد 1323 در تهران، دارای دکترای ادیان خارجی و دین شناسی تطبیقی از دانشگاه اوپسلاس سوئد است. وی در حال حاضر رئیس گروه آینده نگری علم و فناوری فرهنگستان علوم و همچنین رئیس مرکز پژوهش ادیان جهان است. ترجمه و تألیف بیش از 50جلد کتاب، 200 مقالۀ فارسی و انگلیسی در حوزه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، دینی، بین الادیانی و عرفانی، و همچنین دریافت بالاترین نشان فرهنگی کشور ژاپن-نشان سیمین و زرین آفتاب تابان- از دست امپراتور این کشور حاصل بیش از نیم قرن تلاش، تحقیق و تفحص این دانشمند فرهیختۀ کشور است.
وی در کتاب حاضر کوشیده است تا آراء روشنفکران دینی ای همچون شریعتی، بازرگان، سروش، ملکیان و... را با نگاهی انتقادی مورد بررسی قرار دهد.

کتاب بر کرانه های روشنفکری

عبدالرحیم گواهی
عبدالرحیم گواهی (متولد ۱۳۲۳ در تهران) استاد ادیان، عرفان و فلسفه می‌باشد که در سیاست نیز ید طولایی دارد و از جمله باسابقه‌ترین شاگردان علامه محمدتقی جعفری است. او دبیر کل سازمان همکاری منطقه‌ای "اکو" در سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۱ و همچنین سفیر ایران در کشورهای ژاپن، سوئد، نروژ و فنلاند بوده‌است. وی رئیس دفتر مخصوص نخست وزیر و معاون وزیر مشاور در دولت بازرگان بوده‌است.گواهی سمت‌های معاونت وزیر نفت در زمان علی اکبر معین فر، ریاست اتاق بازرگانی ایران و دبیری انجمن اس...