کتاب روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه قاجار (جلد نهم)

Naser al-Din Shah Qajar Memoirs Newspaper
(از محرم 1291 تا رمضان 1293 ق)
کد کتاب : 51162
شابک : 978-6226441766
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 521
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه قاجار (جلد نهم) اثر ناصرالدین شاه قاجار

روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه قاجار" مجموعه ای است که به همت نشر سخن و بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار به عرصه ی چاپ رسیده در دسترس عموم قرار گرفته است. این مجموعه که خاطرات یکی از مشهورترین پادشاهان ایران طی ادوار مختلف را در بردارد، در هر جلد به بازه ی زمانی مشخصی از خاطرات "ناصرالدین شاه قاجار" اختصاص یافته است. مجلد پیش رو شامل خاطرات "ناصرالدین شاه قاجار" از ربیع الاول 1308 تا ربیع الثانی 1309 هجری قمری می باشد و وقایعی را که در این زمان رخ داده، بازگو می کند.
خاطرات "ناصرالدین شاه قاجار" از ربیع الاول 1308 تا ربیع الثانی 1309 هجری قمری توسط "مجید عبدامین" و "نسرین خلیلی" جمع آوری شده و به اتفاقات مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و دولتی پرداخته که خواندن آن می تواند دید مخاطب را نسبت به این برش از تاریخ ایران، وسعت ببخشد. مطالبی که در این مجموعه ها جمع آوری شده، نشان می دهد که "ناصرالدین شاه قاجار" به عنوان شخص اول مملکت، به چه مسائلی توجه بیشتری نشان می داده و چه معضلات و مشکلاتی بیشتر به چشم او می آمده است. یکی از معروف ترین وقایعی که در این مجلد از "روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه قاجار" به آن اشاره شده، مجموعه جریانات و ماجراهایی است که سبب وقوع رخدادهای رژی تنباکو شد و تاثیر مستقیمی بر اوضاع و احوال ممکلت گذاشت. خواندن "روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه قاجار"، علاوه بر آگاه ساختن مخاطب از وقایع آن روزهای ایران، او را با روحیات و عقاید پادشاهی ایرانی که برای اولین بار اقدام به نگارش خاطراتش نمود و همچنین سلطنتش پنجاه سال به طول انجامید، آشنا می کند.

کتاب روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه قاجار (جلد نهم)

ناصرالدین شاه قاجار
ناصرالدین‌شاه قاجار (تولد ۲۵ تیر ۱۲۱۰ – مرگ ۱۲ اردیبهشت ۱۲۷۵) که پیش از پادشاهی ناصرالدین میرزا خوانده می‌شد، معروف به "قبلهٔ عالم"، "سلطان صاحبقران" و بعد از کشته شدن توسط میرزا رضای کرمانی «شاه شهید»، چهارمین شاه از دودمان قاجار ایران بود. او با نزدیک به ۵۰ سال پادشاهی، طولانی‌ترین دورهٔ پادشاهی را در میان دودمان قاجار دارد و به افتخار نیم قرن سلطنت بر ایران، خود را صاحب قران نامید. او همچنین نخستین پادشاه ایران بود که خاطرات خود را نوشت. همچنین، ناصرالدین&z...
دسته بندی های کتاب روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه قاجار (جلد نهم)