کتاب اخلاق معاشرت

Social ethics
کد کتاب : 51227
شابک : 978-9640913567
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 255
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 48
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب اخلاق معاشرت اثر جواد محدثی

این اثر، مجموعه ای است از رهنمودهای اخلاق دینی در معاشرت با دیگران که نخست در سال های 78ـ1376 در مجله «پیام زن» با عنوان «اخلاق معاشرت» انتشار یافت و اینک با اندکی بازنگری، به صورت کتاب در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.
اهمیت مباحث اخلاقی، به ویژه در قلمروی معاشرت و رفتار خانوادگی و اجتماعی، از استقبالی که از این گونه بحث ها، آثار، تألیفات و برنامه ها به عمل می آید، بهتر و روشن تر شناخته می شود.
در بخشی از این کتاب آمده است: «مسلمان باید به گونه ای در چارچوب اصول و سنن فرهنگ دینی خودش زندگی کند که با شهامت و افتخار، بتواند امضای دین را پای همه رفتارش بگذارد و زندگیش برچسب اسلام داشته باشد و الگوی اسلامی را بر زندگی خویش در خانه و جامعه، سایه افکن سازد. آداب برخورد، دید و بازدید، رفت و آمدهای خانوادگی و دوستانه، نحوه گفتار و رفتار با اقشار مختلف، دوستی و حد و حدود آن، مراعات حقوق دیگران، ادب و سپاس و احترام، از جلوه های بارز اخلاق معاشرت است.»
این اثر، به عنوان «متن آموزشی» برگزیده شده است.
از منابع مورد استفاده نویسنده در تدوین این اثر می توان به قرآن کریم، شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، صحیفه سجادیه امام سجاد(ع)، مناقب ابن شهر آشوب، اعیان الشیعه، فروغ ابدیت آیت الله سبحانی، خصال شیخ صدوق، وسائل الشیعه شیخ حر عاملی و تفسیر المیزان علامه طباطبائی اشاره کرد.

کتاب اخلاق معاشرت

جواد محدثی
جواد محدثی از نویسندگان مذهبی ایران است.استاد جواد محدثی به سال 1331 در شهرستان سراب از استان آذربایجان شرقی متولد شد. پدرش روحانی بود و بدین سبب از کودکی در قم بسر برد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در این شهر گذراند. از سال 1344 تحصیلات حوزوی را آغاز کرد و از جمله در مدرسه حقانی به تحصیل پرداخت. از اساتید وی در این دوران می‌توان از، آیت‌الله دکتر محمد مفتح، قدوسی شاه آبادی و آیات علی مشکینی، وحید خراسانی، شبیری زنجانی، احمد جنتی، مصباح یزدی، گرامی، حسن زاده آملی، آذری قمی، یوسف صانع...