کتاب مجموعه رسائل (جلد اول)

Rasael
اثبات واجب الوجود، توحید، خلق جدید پایان ناپذیر، وحی، علی و فلسفه الهی، اعجاز و معجزه
کد کتاب : 51278
شابک : 978-9640900659
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 270
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

مجموعه رسائل (جلد سوم)
Rasael
حواشی بر بحارالانوار و اصول کافی و مباحث دیگر
کد کتاب : 51280
شابک : 978-9640909638
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

مجموعه رسائل (جلد دوم)
Rasael
رسالة الولایة، علم، برهان و علم امام
کد کتاب : 51279
شابک : 978-9640900666
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 258
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مجموعه رسائل (جلد اول) اثر سید محمدحسین طباطبایی

این اثر شامل شش رساله، به کوشش سیدهادی خسروشاهی، تنظیم و روانه بازار کتاب شده است.
نخستین رساله کتاب، «رساله ای در اثبات واجب الوجود» نام دارد که توسط آیت الله محمد محمدی گیلانی در چهار فصل ترجمه شده است.
دومین رساله، «رساله ای درباره توحید» است که دکتر همایون همتی، آن را ترجمه کرده و در پنج فصل به آن پرداخته و در انتها، مقاله الحاقی به آن ضمیمه کرده که خود این مقاله نیز به سه فصل تقسیم می شود.
سومین رساله از کتاب، «رساله خلق جدید پایان ناپذیر» نام دارد که این رساله نیز توسط آیت الله محمد محمدی گیلانی، ترجمه شده است. این رساله شامل مقاله ای با عنوان «مقاله در قوه و فعل» در 10 فصل است.
«رساله ای درباره وحی»، چهارمین مقاله این اثر به حساب می آید که توضیحات آن، توسط آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در 12 موضوع تنظیم شده است.
پنجمین رساله این کتاب، «علی(ع) و فلسفه الهی»، توسط علی اکبر مهدی پور ترجمه شده است. این رساله با عنوان «فلسفه چیست؟ و فلسفه الهی کدام است؟» آغاز می شود و سپس نگاهی گذرا به زندگی نخستین پیشوای شیعه، حضرت امیرالمومنین علی(ع) دارد و در ادامه، به نمونه هایی از سخنان آن حضرت(ع)، درباره فلسفه الهی می پردازد.
ششمین و آخرین رساله کتاب، «رساله ای درباره اعجاز و معجزه» است که درباره این موضوع بحث می شود و سپس به اشکالات مطرح شده، پاسخ می دهد.
علامه طباطبائی، علاوه بر کتاب های مستقل، رساله های کوچکی هم دارد که در آنها مطالب عمیق فلسفی، عرفانی و دینی مطرح شده و به همین سبب ، مورد توجه دانشوران مسلمان قرار گرفته است.
این رساله ها را چند تن از دانشمندان اسلامی ترجمه و شرح کرده اند که در دو جلد به چاپ رسیده است.

کتاب مجموعه رسائل (جلد اول)

سید محمدحسین طباطبایی
سید محمدحسین طباطبایی (زاده ۱۲۸۱ تبریز - درگذشته ۲۴ آبان ۱۳۶۰ قم) معروف به علامه طباطبایی روحانی، عارف، فیلسوف و نویسنده ایرانی بود. وی از مراجع تقلید شیعه و از مدرسان حوزه علمیه قم بشمار می آمد، که از شاگردان وی می توان به مرتضی مطهری، سید محمد بهشتی، سیدعلی خامنه ای، ناصر مکارم شیرازی،محمدرضا مهدوی کنی و محمدتقی مصباح یزدی اشاره کرد. تفسیر المیزان، نهایةالحکمة، شیعه در اسلام و اصول فلسفه و روش رئالیسم از آثار اوست.