کتاب کیفر گناه

Punishment of sin
و آثار و عواقب خطرناک آن
کد کتاب : 51295
شابک : 978-9640913789
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 428
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 27
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کیفر گناه اثر هاشم رسولی محلاتی

«کیفر گناه و آثار و عواقب خطرناک آن» کتابی است بسیار خواندنی و تأثیرگذار دربارة آثار و عواقب گناه و که چاپ های متعدد آن، این ادعا را بخوبی ثابت می کند. کتاب، حاصل سخنرانی های مولف در حدود 40 سال پیش است که پس از تنظیم، در همان سالها چاپ شده و به علت استقبال خوانندگان، بارها توسط ناشران مختلف، چاپ شده و حتی به زبان های عربی و ترکی نیز ترجمه و منتشر گردیده است. نسخة حاضر، ویراست دوم این اثر می باشد. مولف کتاب، سعی کرده برای تأثیرگذاری بیشتر موعظه ها، از شواهد متنوع تاریخی و داستانهای قرآنی و اشعار نیز بهره بگیرد.
کتاب، در 8 بخش تنظیم شده که دو بخش اول، به «معنای گناه» و اینکه در واقع، «گناه، بیماری است»، اختصاص دارد. 6 بخش بعدی، هرکدام، یکی از آثار سوء گناه را مورد بررسی قرار می دهند. عواقبی که مولف محترم برای گناه عنوان کرده، عبارتند از: مانع دعا و استجابت آن، عامل دگرگونی نعمتها و نابودی ملّتها، کوتاهی عمر، پرده دری، سلب آرامش خاطر، کفر.
ویژگی دیگر کتاب، این است که با توجه به اینکه در روایات، برخی آثار و عواقب، برای گناهان خاصی عنوان شده، مولف، این گناهان را بصورت خاص ذکر کرده و از تعمیم آن آثار به عموم گناهان، پرهیز کرده است. معنای گناه، گناه نوعی بیماری، گناه مانع دعا و استجابت آن، گناه عامل دگرگونی نعمت ها و نابودی ملت ها، گناه سبب کوتاهی عمر، گناه عامل پرده دری، گناه سلب کننده آرامش خاطر و گناه عامل کفر انسان، عناوین هشتگانه بخش های این اثرند.
در انتهای این اثر، فهرستی از آیات، روایات، اشعار، اشخاص، مکان ها و کتاب ها نیز درج شده است.

کتاب کیفر گناه

هاشم رسولی محلاتی
سید هاشم رسولی محلاتی (متولد ۸ اسفند ۱۳۰۸ – درگذشته ۱۹ دی ۱۳۹۸) روحانی شیعه ایرانی بود. او قبل از وفات مسئول وجوهات و مسائل شرعی دفتر رهبر ایران بود. او از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۹ نخستین رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بود. رسولی نمایندگی استان تهران را در دومین دوره مجلس خبرگان رهبری بر عهده داشت.رسولی محلاتی در محلات متولد شد. رسولی محلاتی تحصیلات خود را در حوزهٔ علمیهٔ قم نزد استادانی چون پدرش، سیدرحمان محلاتی و مرتضی مطهری، اسداالله اصفهانی، حسینعلی منتظری، صدوقی، مجاهد تبریزی، گلپایگانی، ...