کتاب سلمان فارسی

Salman Parsi
استاندار مداین
کد کتاب : 51301
شابک : 978-9640913536
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 426
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سلمان فارسی اثر احمد صادقی اردستانی

سلمان فارسی اولین ایرانی سعادت مندی بود که برای شناسایی خدای یکتا و فرار از ستم و بیدادگری بار سفر بست و پس از کاوش های فراوان، سرانجام اسلام را پذیرفت و در زمره صحابه بزرگ حضرت محمد(ص)، درآمد.
پاکی و صداقت و فداکاری های خالصانه وی سبب شد تا از نزدیک ترین یاران پیامبر شود، به طوری که درباره او فرمود: «سلمان منّا اهل البیت».
اثر حاضر، شرح حال این مرد بزرگ را بر اساس منابع معتبر، به تفصیل بررسی کرده است.
خواندن این سرگذشت تاریخی برای ملت ایران، بیشتر از دیگران درخور مطالعه و دقت است، چون در روزگاری که فضای وطن ما را اوهام و خرافات مجوسیت و آتش پرستی فراگرفته و تاریک ساخته بود، اول کسی که سد رویاپرستی و خیال پروری و تبعیض نژادی را در هم شکست و شجاعانه و آزادانه برای یافتن یک مذهب واقعی و آرامش آفرین قدم استواری برداشت، سلمان فارسی ایرانی بود. از این نظر لازم است درباره این شخصیت فوق العاده که بیش از دو قرن زندگی کرد و اکنون حدود 18 قرن از آغاز زندگی او می گذرد، عمیق تر مطالعه کنیم.
در کتاب های تاریخی درباره این که سلمان از کدام یک از شهر های ایران بوده است، غوغایی می یابیم که مورخان در میدان تاریخ به پا کرده اند! گروهی او را اصفهانی دانسته، برخی وی را شیرازی خوانده و احیانا عده ای هم نوشته اند: قهرمان کتاب ما، از سرزمین های اهواز، شوشتر، رامهرمز و بهبهان برخاسته است و کسانی هم خواسته اند اصلا وجود چنین شخصی را در تاریخ اسلام انکار کنند!
کتاب حاضر در 16 فصل سامان یاقته که عناوین شانزده گانه آن از این قرارند:
...از کلیسا تا آغوش اسلام، شخصیت ماندگار، فضایل و مناقب درخشان، حکمت و فقاهت، در ماجرای بیعت، در محضر علی(ع) و فاطمه(س)، قرآن و سلمان، سخنان حکیمانه و روش های سازنده، روایات سلمان، کتاب سلمان با خبر جاثلیق، در جبهه های جنگ، داستان ها و سرگذشت ها، کرامات اعجاز گونه، استاندار مدائن، زن و فرزندان، آخرین سفر.

کتاب سلمان فارسی

احمد صادقی اردستانی
«احمد صادقی اردستانی»، در سال ۱۳۲۳ ق، در کچومثقال اردستان به دنیا آمد. وی در سال ۱۳۴۱ بعد از فراگرفتن مقدمات، برای ادامه تحصیل حوزوی وارد حوزه علمیه قم شد و از محضر بزرگان بهره وافی برد.