کتاب تاریخ انبیاء

History of the Prophets
(قصص قرآن از آدم تا خاتم النبیین(ع))
کد کتاب : 51302
شابک : 978-9640912539
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 655
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 32
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ انبیاء اثر هاشم رسولی محلاتی

"تاریخ انبیاء" اثری است از "آیت الله سیدهاشم رسولی محلاتی" که آن را با همکاری نشر بوستان کتاب قم، در ششصد و پنجاه صفحه به چاپ رسانده است. این اثر که "تاریخ انبیاء" یا "قصص قرآن از آدم تا خاتم النبیین" نام گرفته، داستان پیغمبرانی همچون حضرت آدم (ع) و فرزندان او را در کنار برخی از شناخته‌شده‌ترین انبیا، بازگو می‎کند.
خداوند انبیای خود را از میان مردمانی برانگیخت که در زمره‌ی پاک‌ترین و آگاه‌ترین جان‌های حاضر بودند و آنچنان امین مردم بودند که انتخاب آنها برای هدایت، شک و شبهه‌ای را در برنداشت. شاید در برهه‌ی زمانی مدنظر بسیاری از این انبیا با مخالفت مردم زمانه‌ای خود همراه شده باشند، اما همان مخالفین نیز با وجود آگاهی به پاکی و امانت‌دار بودن آنها، صرفا برای پیشبرد منافع خود با آنان مخالفت می‌کردند. خداوند این فراانسان‌های آگاه و امین را برگزید و به پاس عفتی که پیشه کرده بودند، آنها را مورد لطف و مبحت بیشتر قرار داد و با عنایت ویژه‌‌ی خود، به آنان اسبابی برای هدایت بشریت بخشید.
برای اینکه بدانید برخی از بزرگترین پیامبران تمامی دوران‌ها، از آغاز تولد تا لحظه‌ی وفات، چه سرگذشتی داشته‌اند، کتاب "تاریخ انبیاء" تالیف "آیت الله سیدهاشم رسولی محلاتی"، مطالعه‌ای خواندنی و تامل‌برانگیز را پیش روی شما قرار خواهد داد. از ابلاغ رسالت برای انبیایی نظیر یوسف (ع)، یحیی (ع) و سلیمان (ع)، تا پیامبران اولوالعزمی نظیر نوح (ع)، ابراهیم (ع)، موسی (ع) و عیسی (ع) و حضرت ختمی مرتبت، محمد (ص)، "آیت الله سیدهاشم رسولی محلاتی" با بهره‌گیری معتبرترین منابع و به دور از حاشیه‌پردازی، افسانه‌سازی و در عین حال با نوشتاری رسا و خواندنی، "قصص قرآن از آدم تا خاتم النبیین" را بازگو می‌کند.

کتاب تاریخ انبیاء

هاشم رسولی محلاتی
سید هاشم رسولی محلاتی (متولد ۸ اسفند ۱۳۰۸ – درگذشته ۱۹ دی ۱۳۹۸) روحانی شیعه ایرانی بود. او قبل از وفات مسئول وجوهات و مسائل شرعی دفتر رهبر ایران بود. او از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۹ نخستین رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بود. رسولی نمایندگی استان تهران را در دومین دوره مجلس خبرگان رهبری بر عهده داشت.رسولی محلاتی در محلات متولد شد. رسولی محلاتی تحصیلات خود را در حوزهٔ علمیهٔ قم نزد استادانی چون پدرش، سیدرحمان محلاتی و مرتضی مطهری، اسداالله اصفهانی، حسینعلی منتظری، صدوقی، مجاهد تبریزی، گلپایگانی، ...
قسمت هایی از کتاب تاریخ انبیاء (لذت متن)
انبیای الهی، پاک ترین، آگاه ترین و امین ترین افراد برای هدایت انسان بوده اند، از همین رو خداوند متعال آنان را برانگیخت و با عنایت های خویش همراه نمود تا با دلیل و برهان، مردم را از شرک به یگانه پرستی و از نادانی به معرفت و آگاهی سوق دهد و حیات طیبه را برای آنان به ارمغان آورد.