کتاب زمان ادواری در مزدیسنا و عرفان اسماعیلیه

Cyclical time and Ismaili gnosis
کد کتاب : 51415
مترجم :
شابک : 978-6009097784
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 608
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1983
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب زمان ادواری در مزدیسنا و عرفان اسماعیلیه اثر هانری کربن

کتاب زمان ادواری در مزدیسنا و عرفان اسماعیلیه سه مورد از غنی‌ترین و پیچیده‌ترین مطالعات هنری کوربین را که در اصل در کنفرانس‌های ارانوس در سال‌های 1951 و 1954 و کنفرانس دیگری در سال 1956 ارائه شد، در ترجمه انگلیسی گرد هم می‌آورد. هر یک از این سه مطالعه نسبتا اولیه حول یک مجموعه ساخته شده‌اند "مقایسه" ی بسیار خلاقانه مطابقت های پدیدارشناختی بین متون (اغلب بسیار پراکنده) از طیف گسترده ای از سنت های معنوی از اواخر باستان (از جمله مانوی و فرقه های ایران ساسانی) – که همه ی این مطالعات "عرفانی" هستند به معنای ریشه یونانی آن واژه. که مورد علاقه ی خود کوربین است.
متون اسلامی و نویسندگانی که در اینجا مورد بررسی قرار می‌گیرند، قرن‌ها، مناطق (از مصر تا آسیای مرکزی) و دیدگاه‌های مذهبی و فلسفی بسیار متفاوت را در بر می‌گیرند و به طرز شگفت‌انگیزی خلاقیت، تنوع و قدرت جذب اندیشه اسلامی در قرون اولیه آن تمدن را نشان می‌دهند. (علیرغم غنا و پیچیدگی مقایسه‌های توسعه‌یافته در اینجا، نویسنده به اثبات پیوندهای «تاریخی» نمی‌پردازد، بلکه انواع الهامات و گمانه‌زنی‌های معنوی مکرر و کهن‌الگویی که مورد توجه گروه ارانوس قرار داشت را بررسی می کند) در حالی که مقایسه، روش پدیدارشناختی این کتاب است که معمولا با دوست صمیمی کوربین، میرچا الیاده مرتبط می‌شود، تراکم، پیچیدگی و شدت ادبی دراماتیک نوشته‌های کوربین نظمی کاملا متفاوت دارد.
کتاب زمان ادواری در مزدیسنا و عرفان اسماعیلیه توسط انشاالله رحمتی ترجمه شده است. این کتاب را نشر سوفیا منتشر کرده است.

کتاب زمان ادواری در مزدیسنا و عرفان اسماعیلیه

هانری کربن
هانری کوربَن (یا با تلفظ فرانسوی آنری کُربَن) (به فرانسوی: Henry Corbin) (زادهٔ ۱۴ آوریل ۱۹۰۳ - درگذشتهٔ ژوئیهٔ ۱۹۷۸) فیلسوف، ایران‌شناس، اسلام‌شناس، و شیعه‌شناس فرانسوی بوده‌است. او بخشی از عمر خود را در ایران و خاورمیانه سپری کرد.هانری کربن در ۱۴ آوریل ۱۹۰۳ در پاریس به دنیا آمد. پدرش هانری آرتور کربن، یک مدیر تجاری، و مادرش اوژن فورنیه کربن بودند. آموزش‌های مذهبی کاتولیک را در کودکی آموخت و در مدرسه علوم مسیحی به نهضت پروتستان علاقه‌مند شد. وی در سال ۱۹۲۲ از مد...
دسته بندی های کتاب زمان ادواری در مزدیسنا و عرفان اسماعیلیه