کتاب کلیات هنر گوهر نشانی 3

The Art of Gem-studding
(آموزش مخراجکاری (سبک چنگی، سبک ریلی))
کد کتاب : 51599
شابک : 978-6001800573
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب کلیات هنر گوهر نشانی 3 اثر حمیدرضا علیمردانی

سومین مجلد از مجموعه کتاب‌های آموزشی که با موضوعات زیورسازی و طلاکاری توسط نشر پازینه به عرصه‌ی چاپ رسیده‌اند، "کلیات هنر گوهر نشانی 3" نام دارد و "حمیدرضا علیمردانی" در این جلد از مجموعه کتاب‌های "کلیات هنر گوهر نشانی"، "آموزش مخراجکاری" را به "سبک چنگی و سبک ریلی" به خوانندگان ارائه می‌دهد.
"کلیات هنر گوهر نشانی 3" کتابی صد و سی و شش صفحه‌ای است که به سبک کتاب‌های پیش، به دو قسمت تقسیم می‎شود و هر قسمت در درسنامه‌هایی گویا و کاربردی، روش مدنظر را برای "آموزش مخراجکاری" ارائه می‌دهد. در اینجا بخش نخست کتاب که پنجمین روش معرفی شده در کل مجموعه به حساب می‌آید، از سی و پنچ درسنامه تشکیل شده و در آن انواع مختلف گوله‌ در سبک چنگی، نظیر گوله گرد، باگت، پرنس، مارکیز، مثلث و اشک چنگی معرفی می‌شود. در ادامه از انواع چنگ نیز با ذکر توضیح نامبرده می‌شود و هنرجو با چنگ مفتولی، تسمه‌ای، ناودانی، نتیسی و فاتزی آشنا می‌شود. "حمیدرضا علمیردانی" در این قسمت همچنین مطالب دیگری نظیر چنگ مشترک‌ها، روش باسمه‌ای، خم کردن چنگ به روش کوبیدن، نحوه استفاده از چنگ چین، اره مویی و مته‌های اره‌ای یا دیسکی را نیز توضیح می‌دهد و علاوه بر آن چنگ‌ غلطان‌های دستی که در دو مدل عاج از داخل و عاج از بیرون موجود هستند، معرفی می‌کند.
بخش بعدی کتاب توانایی سوار کردن جواهرات را به سبک ریلی توضیح می‌دهد و در بیست و دو درسنامه‌اش، در کنار معرفی انواع روش‌های کار کردن با ابزار، نحوه‌ی جاسازی و جاگذاری نگین‌ها به سبک ریلی را نیز به ساده‌ترین شکل ممکن توضیح می‌دهد. این کتاب در کنار دیگر مجلدهای این مجموعه، ضروری‌ترین مطالبی را که لازم است هنرجو برای ورود به این صنعت بداند، به او آموزش می‌دهند.

کتاب کلیات هنر گوهر نشانی 3

حمیدرضا علیمردانی
حمیدرضا علیمردانی متولد سال 1354،نویسنده، مدرس و عضو کمیته علمی تخصصی دانشگاه می باشد.
دسته بندی های کتاب کلیات هنر گوهر نشانی 3