کتاب کلیات هنر گوهر نشانی 2

The Art of Gem-studding
(آموزش مخراجکاری (سبک قلم خور،سبک کاسه ای))
کد کتاب : 51600
شابک : 978-6001800559
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب کلیات هنر گوهر نشانی 2 اثر حمیدرضا علیمردانی

"کلیات هنر گوهر نشانی 2" عنوان جلد دوم از این مجموعه‌ی ارزنده به قلم "حمیدرضا علیمردانی" است که در این جلد، "آموزش مخراجکاری" همراه با "سبک قلم خور و سبک کاسه ای" صورت می‌گیرد.
مطالب جلد دوم خود به دو بخش تقسیم شده و نگارنده در بخش نخست به مهارت قلم زدن و سوار نمودن سنگ و جواهر به روش‌های مختلفی که تحت عنوان سبک قلم خور شناخته می‌شوند، می‌پردازد. در سی و پنج درسنامه‌ای که برای این قسمت در نظر گرفته شده، هنرجو مطالب گوناگونی را یاد می‌گیرد که گوشه در آوردن، راه به سبک‌های قلم شصت و نیم شصت، کار با مته‌های قلمزنی، پلیسه گیری، جاساز و جاگذاری سنگ‌ها، سوهان کاری، انواع قلم اعم از مارکیز، چهارگوش، سه‌گوش، گرد و ستاره، روش‌های مختلف جوشاندن و ابزارهای متنوع جوشاندن تنها بخشی از مطالب این قسمت می‌باشد.
دومین بخش از "کلیات هنر گوهر نشانی 2" نوشته‌ی "حمیدرضا علیمردانی"، که در واقع چهارمین مبحث عمده در تقسیم‌بندی مطالب مجموعه‌ی "کلیات هنر گوهر نشانی" به حساب می‌آید، به مهارت سوار کردن جواهر به انواع روش‌ها در سبک کاسه‌ای می‌پردازد. این بخش از نوزده درسنامه تشکیل شده که "حمیدرضا علیمردانی" در آن به کاسه سازی، جاساز و جاگذاری سنگ در این روش، انواع کاسه نظیر نیشی، فیسقول، گوله، استفاده از مصقل یا باسمه، دورکوب، ترکیب سبک کاسه‌ای با سبک‌های قلم خور، چنگی و ریلی و بسیاری از مطالب گوناگون دیگر پرداخته است. مجموعه کتاب‌های "کلیات هنر گوهر نشانی"، نقطه‌ی عطفی در زمینه‌ی آموزش این هنر به حساب می‌آیند و برای افراد علاقمند به این هنر کهن و دیرینه، یک ابزار ارزشمند، برای یادگیری هرچه بهتر و بیشتر به حساب می‌آید.

کتاب کلیات هنر گوهر نشانی 2

حمیدرضا علیمردانی
حمیدرضا علیمردانی متولد سال 1354،نویسنده، مدرس و عضو کمیته علمی تخصصی دانشگاه می باشد.
دسته بندی های کتاب کلیات هنر گوهر نشانی 2