کتاب تاریخ علوم عقلی در تمدن اسلامی

History of Rational Sciences in Islamic Civilization
(تا اواسط قرن پنجم)
کد کتاب : 51856
شابک : 978-9644530685
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 496
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ علوم عقلی در تمدن اسلامی اثر ذبیح الله صفا

علوم عقلی در تمدن اسلامی، اطلاق می شود بر تمام انواع حکمت و اصول و فروع هر یک از چهار علم الهیی، طبیعی، ریاضی و اخلاق. از این علوم بحث در علم الهی و کلیات علم طبیعی و علم اخلاق را امروز باید ذیل عنوان حکمت یا فلسفه مورد مطالعه درآوریم و اجزاء علوم طبیعی و علوم ریاضی را جداگانه مورد بحث قرار دهیم و چون علم کلام نیز از بسیاری جهات بستگی به حمت دارد، فصل خاصی را مخصوص آن کنیم.

در این کتاب بعد از آنکه شمه ای از مقدمات آشنایی مسلمین با علوم عقلی و مراکز مهم علمی، پیش از رواج علوم عقلی در مسلمانان و کیفیت نقل علوم عقلی، سخن گفته شده، بحثی مختصر در وضع علوم عقلی در تمدن اسلامی و سپس مطالعه ای در تاریخ فلسفه در تمدن اسلامی صورت گرفت و فصب های کتاب به نحوی که در فهرست مطالب ذکر ده استترتیب یافت.

کتاب تاریخ علوم عقلی در تمدن اسلامی

ذبیح الله صفا
سید ذبیح الله صفا شهمیرزادی شناخته شده با نام ذبیح الله صفا (۱۲۹۰–۱۳۷۸ خورشیدی) پژوهشگر، مترجم، مصحح متون، استاد ممتاز دانشگاه تهران و شخصیت برجستهٔ ادبی در ایران معاصر است. از تألیفات مشهور او کتاب های تاریخ ادبیات در ایران و حماسه سرایی در ایران است. او از جمله نویسندگان اصلی دانشنامه ایرانیکا بود.ذبیح اللّه صفا در ۱۶ اردیبهشت ۱۲۹۰ در شهمیرزاد از توابع شهرستان سنگسر در استان سمنان زاده شد. پدرش سید علی اصغر صفای شهمیرزادی در بابل بازرگان بود. دوره آموزش ابتدایی را در سال ۱۳۰۴ در بابل ...
دسته بندی های کتاب تاریخ علوم عقلی در تمدن اسلامی