کتاب شاهنامه نقالان

Shahnameh Naghalan
با سی دی
  • 1,700,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: ققنوس ققنوس
    نویسنده: عباس زریری اصفهانی
کد کتاب : 51868
شابک : 978-6002783615
قطع : رقعی
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 5

معرفی کتاب شاهنامه نقالان اثر عباس زریری اصفهانی

شاهنامه توده مردم ساده و عامی این مرز و بوم توصیف دقیقی از شاهنامه نقالان است؛ گنجینه ای از روایات شنیدنی از شاهنامه و جوانمردی و میهن پرستی اسطوره ها. در قدیم و زمانی که هنر نقالی هنوز زنده بود و نفس می کشید و مردم برای شنیدن و دیدن هنر نقالان قهوه خانه ها را لبریز می کردند، این روایات سینه به سینه نقل می شد. تا امروز که دیگر نبض این هنر ضعیف می زند و آنچه از هنر نقالی، پرشدن قهوه خانه ها و داستان های پهلوانی به جای مانده روایاتی ست مکتوب که تعدادشان از سه عنوان فراتر نمی رود. یکی از عناوین همین مجموعه ای است که به تازگی منتشر شده و مرشد عباس زریری اصفهانی ۱۸ سال از عمرش را برای تدوین و نگارش آن صرف کرد و جلیل دوستخواه ۵۰ سال برای ویرایش آن زحمت کشید. اما چرا باید این اثر نفیس و گرانقدر را که مرشد عباس به آن می گوید «کتاب مستطاب نثر شاهنامه فردوسی» خواند؟
این کتاب هم برای کسانی ست که می خواهند شاهنامه را به زبانی ساده و همه فهم برای بزرگسالان و کودکان روایت کنند، هم تمامی کسانی را که به ادبیات و نگارش علاقه دارند به گنجینه ای از یک میلیون واژه متشکل از واژه های کهن و نو فارسی و وام واژه ها متصل کند و هم ماده های لازم برای پژوهش در زمینه نقالی و دگردیسی بن مایه های اسطورگی و حماسی در روایات نقالان را در دسترس پژوهشگران قرار داده است.
نسخه الکترونیک شاهنامه نقالان را می توانید از فیدیبو خریداری و دانلود کنید. مجموعه پنج جلدی به صورت جدا هم به فروش می رسند.

کتاب شاهنامه نقالان

دسته بندی های کتاب شاهنامه نقالان