کتاب کاربرد میکروفنها

The Use Of Microphones
  • 15 % تخفیف
    115,000 | 97,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: سروش سروش
    نویسنده:
کد کتاب : 51884
مترجم :
شابک : 978-9641207696
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1974
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب کاربرد میکروفنها اثر آلک نیسبت

به رغم آنچه در نگاه اول از عنوان کتاب " کاربرد میکروفن ها" برمی آید، مولف به دلیل تجربیات فراوانی که در گستره صدا و صدابرداری در سمت مدیر صدابرداری شبکه بی بی سی داشته است، هیچ نکته ای را از ابتدایی ترین مفاهیم فیزیکی تا پیچیده ترین نکات تکنیکی از نظر دور نداشته است. خواننده با نگاه اجمالی به سرفصل ها، مطالب و شکل های ساده و در عین حال بسیار گویای این کتاب را در می یابد که در برابر مجموعه ای پرمحتوا از مفاهیم اولیه فیزیک صوت و موارد کاربرد انواع میکروفن ها( از گفتگوی ساده تا ضبط سنگین ترین ارکسترها) و نیز نحوه اعمال توازن و پردازش های دیگر قرار دارد.
سیر منطقی مطالب این کتاب( از ساده ترین تا تخصصی ترین مفاهیم و کاربردها) نشان می دهد که مخاطبین آن می توانند طیف وسیعی از دست اندرکاران و یا علاقمندان عرصه صدا در تلویزیون، رادیو، سینما، تئاتر، ارتباطات و ... با هر زمینه ای از اطلاعات اولیه باشند. میکروفن ها و مهندسی صدا، طول موج، امواج فاز، تنهای فرعی و هماهنگی ها، آکوستیک(صوت شناسی) موسیقی، میکروفن های دوسویه، اوج گیری صدای بم در میکروفن ها، میکروفن و نما، بوم ها و نورپردازی، توازن موسیقی، استودیو ی زنده موسیقی و غیره از جمله عناوین این کتاب است که نویسنده با دقت خاصی به تحلیل هر فصل پرداخته است.

کتاب کاربرد میکروفنها

آلک نیسبت
الكنیسبت قبل از عزیمت برای پیوستن به BBC ، در دانشگاه سه سال فیزیك ریاضی خواند، جایی كه به بخش علوم و ویژگی های آن گرایش پیدا كرد تا برای Horizon و سایر مجموعه های علمی فیلم بسازد.در طول زندگی حرفه ای وی، تحقیقات برنامه وی شامل زمینه های مختلفی از کنترل حشرات بیولوژیکی، زیست شناسی گرمسیری، زیست شناسی، محیط زیست، زمین شناسی، انسان شناسی، روانشناسی، آناتومی و چشم انسان، از طریق اختراعات مهندسی خود طبیعت، تکامل، محیط زیست، تا مواد مهندسی جدید، ایمنی اتومبیل، ایمنی هوا و بررسی آتش سوزی هواپیماها،...