کتاب درس های دیپلماسی

Diplomacy Lessons
کد کتاب : 52007
مترجم : غدیر نبی زاده
شابک : 978-9641214182
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 450
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب درس های دیپلماسی اثر جان بردی گیسلینگ

این اثر که جلد پنجم از مجموعه «غرب شناسی» می باشد، مشتمل بر خاطرات شغلی جان بردی کیسلینگ از دوران بیست ساله فعالیتش در سمت دیپلمات وزارت امور خارجه امریکا در چند کشور خاورمیانه و خاور نزدیک است. فعالیت دیپلماتیک او با ارسال نامه استعفای 24 فوریه 2003 از سمت مشاور سیاسی سفارت امریکا در دولت بوش پسر خاتمه یافت. او به این اعتقاد رسید که آمریکا با وجود ادعاهایش نمی تواند رهایی بخش همه مردم جهان باشد زیرا نه مشروعیت آن را دارد، نه توان آزمودنش را.
نویسنده کتاب متوجه شده است دولت از تروریسم همانند ابزار سیاست داخلی استفاده می کند و با گرایش های روزافزون حاکم بر اقدامات برون مرزی، آمریکا بیش از پیش از آرمان های آزادی خواهانه مورد ادعای متفکران خود دور می شود.
شرح و توضیحات کیسلینگ از موارد مشخص در دیپلماسی آمریکا در منطقه خاورمیانه همراه با تحلیل ها و مباحث نظری او در لابلای اطلاعات اجمالا واقعی، می تواند فضای فکری دستگاه دیپلماسی امروز آمریکا را تا حد زیادی نشان دهد.
سرپیچی یک دیپلمات، دریافت ناسیونالیسم خارجی، منابع مشروعیت ایالات متحده، قواعد بازی، کیش دیپلماتیک و هنر کنجکاوی، پنداربافی بروکراتیک و وظیفه ابراز مخالفت، بهای محبوب نبودن ایالات متحده، دیپلماسی عمومی و تنگناهای اقناع، دیپلمات ها و روزنامه نگاران، دموکراسی سازی سیاره ای جرگه سالار، آموزه های ضد تروریسم از سازمان انقلابی 17 نوامبر، سیاست داخلی درباره سلاح های اتمی، هزینه دیپلماتیک اطلاعات سری، دودلی دیپلماتیک و آموزه های عراق و نگاهی به آینده، پانزده عنوان فصل های این اثر است.

کتاب درس های دیپلماسی

جان بردی گیسلینگ
جان بردی کیسلینگ یک دیپلمات سابق آمریکایی و نویسنده کتاب Diplomacy Lessons: Realism for a Unloving Superpower (Potomac Books 2006) و برنامه موبایل کلاسیک / باستان شناسی ToposText است. وی در 25 فوریه 2003 ، در اعتراض به حمله سال 2003 به عراق ، اولین سه افسر خدمات خارجی ایالات متحده بود که استعفا داد. نامه استعفای وی به وزیر امور خارجه کالین پاول توسط نیویورک تایمز ارسال شد و به طور گسترده ای منتشر شد.