کتاب روانشناسی سرمایه گذاری

The Psychology of Investing
کد کتاب : 52381
مترجم : علی سلیمان پور
شابک : 978-9642522606
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب روانشناسی سرمایه گذاری اثر جان آر نوفسینگر

روانشناسان نشان داده اند که اطمینان بیش از حد باعث می شود مردم معلومات خود را دست بالا گرفته ریسک ها را دست کم گرفته و در توانایی خود برای کنترل حوادث مبالغه کنند.
در بازارهای پر رونق سرمایه گذاران حقیقی، بسیاری از موفقیت هایشان را به توانایی های خود نسبت می دهند ,که این مورد به آن ها اطمینان بالایی می دهد,در نتیجه رفتارهای با اطمینان بالا (به عنوان مثال سطح بالای معاملات و در معرض ریسک قرار گرفتن )در بازار های پر رونق بیشتر از بازارهای کم رونق بروز پیدا می کند.همان گونه که بازار پر رونق اوج می گیرد سرمایه گذاران حقیقی بیش از همیشه معامله می کنند. سرمایه گذاران نسبت بالایی از دارایی هایشان را به سهام تخصیص می دهند,در شرکت های ریسکی سرمایه گذاری می کنند و حتی موقعیت خود را با استفاده از حاشیه سود بیشتر اهرمی می کنند (قرض کردن پول) و زمانی که بازار راکد شد اطمینان بالا به بازار کم رنگ می شود و این رفتارها به آرامی معکوس می شود.

کتاب روانشناسی سرمایه گذاری

جان آر نوفسینگر
دکتر نوفسینگر یکی از متخصصان برجسته در امور مالی رفتاری در جهان است. وی چهارده كتاب تجارت مالی ، كتب درسی و كتب علمی را كه به یازده زبان دنیا ترجمه شده اند تألیف و همکاری كرده است. وی همچنین یک دانشمند پرکار است که بیش از 70 مقاله در مجلات معتبر علمی و مجلات پزشکی منتشر کرده است. دکتر نوفسینگر همچنین سخنران مکرری در موضوعات رفتاری و مالی است.