کتاب آینده چگونه خواهد بود

What the Future Looks Like
کد کتاب : 52424
مترجم :
شابک : 978-6227564037
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 282
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب آینده چگونه خواهد بود اثر جیم الخلیلی

چگونه می توانیم در دهه دوم قرن بیست و یکم، کتابی درباره پیشرفت های علمی پیش رو، چه آن ها که قریب الوقوع هستند و پنج یا ده سال با ما فاصله دارند، و چه آن ها که در آینده دور، پس از حیات ما، محقق می شوند، تالیف کنیم؟
این کتاب دربارۀ واقعیت‌های علمی است که در آیندۀ نه‌چندان دور محقق می‌شوند و داستان علمی-تخیلی نیست. جستارهای را متخصصان رشته های مختلف نوشته اند و به آخرین دستاوردهای رشته خود اشاره کرده اند.
از موضوعات جستارها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
جمعیت‌شناسی، حفاظت از محیط زیست، تغییر اقلیم، آیندۀ پزشکی، ژنوم‌شناسی و مهندسی ژنتیک، زیست‌شناسی مصنوعی، گذار از انسان‌باوری، فضای ابری و اینترنت اشیاء، امنیت سایبری، هوش مصنوعی و روباتیک

کتاب آینده چگونه خواهد بود

جیم الخلیلی
جیم الخلیلی (Jim Al-Khalili؛ زاده ۲۰ سپتامبر ۱۹۶۲) یک فیزیک‌دان اهل انگلستان است.او استاد فیزیک نظری در دانشگاه Surrey است.او یک مجری دائم و مجری برنامه های علمی در رادیو و تلویزیون بی بی سی است و یک مفسر درباره علم در سایر رسانه های انگلیس است.در سال 2014 ، الخلیلی توسط شورای تحقیقات مهندسی و علوم فیزیکی انگلستان (EPSRC) به عنوان رهبر RISE (شناخت دانشمندان و مهندسان الهام بخش) معرفی شد. وی بین ژانویه 2013 و ژانویه 2016 رئیس اتحادیه اومانیست های انگلیس بود.