کتاب حاء.سین.نون

Ha'e, Sin, Noon
کد کتاب : 5246
شابک : 978-9643377250
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 163
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب حاء.سین.نون اثر سید علی شجاعی

"حاء. سین. نون" نام کتابی اثر سید علی شجاعی است که به تصویر زندگی امام حسن مجتبی (ع)، نخستین فرزند امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، و دومین امام شیعیان می‌پردازد. این اثر در بیست و پنجمین دوره جایزه کتاب فصل به عنوان بهترین رمان انتخاب شده است.

این کتاب صوتی به تفصیل روایت زندگی امام حسن مجتبی (ع) از زمان شهادت حضرت علی (ع) تا روز شهادت ایشان را به تصویر می‌کشد. محور اصلی این اثر موضوع صلح است و سید علی شجاعی با توجه به رفت‌وبرگشت‌های راوی میان دو جبهه امام و معاویه، و با تجدید نقش و شخصیت معاویه، تصویر جدیدی از مفهوم صلح امام را به تخیل مخاطبان ارائه می‌دهد.

در این اثر، نویسنده بررسی و تحلیل 11 سال آخر زندگی امام حسن مجتبی (ع) که شامل دوره صلح و سپس شهادت ایشان است، را به ارمغان می‌آورد. او با شرح شخصیت و رفتار امام حسن در مواجهه با تدابیر معاویه، سعی دارد اطلاعات نو آوری و پنهانی از انتخاب‌های امام را برای خوانندهان عرضه کند.

نگاه به تاریخ اسلام با تمرکز بر ائمه اهل بیت و خصوصیات آن‌ها مساله‌ای پیچیده است ولی سید علی شجاعی به خوبی این وظیفه را انجام داده است. ایشان با استفاده از تخیل خود، داستان را جذاب‌تر کرده و با رفع خطرات لغزش به حواشی کمتری متصل شده است. نام‌گذاری همچنین نمایانگر خلاقیت و کیفیت این اثر است.

محور اصلی این اثر بر موضوع صلح تمرکز دارد، یک واقعه تاریخی بسیار پیچیده که در آن امام حسن مجتبی (ع) با معاویه مقابله کرد. سید علی شجاعی با تجزیه و تحلیل این وقایع و بازآفرینی آن‌ها از طریق خیال، به تشریح عمق این موضوع می‌پردازد. این کتاب برای علاقه‌مندان به روایت‌های مذهبی و علاقه‌مندان به رمان فارسی، یک گزینه مناسب و جذاب است.

کتاب حاء.سین.نون

سید علی شجاعی
سید علی شجاعی مهندس صنایع، تحلیل سیستم‌ها و قائم مقام انتشارات کتاب نیستان است. او در کارنامه‌ خود بیش از صد اثر چاپ شده در حوزه پوستر، جلد کتاب و نشانه و همچنین صدها یادداشت و تحلیل و گفتگو با رسانه‌ها در حوزه مدیریت فرهنگی،‌ صنعت نشر و کتاب دارد. علی شجاعی مدرس فلسفه اسلامی، فلسفه غرب، منطق و کلام است و تألیفات متعددی دارد که برخی از آن‌ها به‌شرح زیر است: • انتشار داستان کوتاه Take Me Into Your Dreams, Maria در مجله Grey Sparrow. آمریکا • انتشار داستا...
قسمت هایی از کتاب حاء.سین.نون (لذت متن)
- سال هاست که مرده اما… اما نامش را تا کنار نام خدا بالا برد… آه بلندی می کشد: - عجب همتی داشتی محمد! که اکنون هر روز بر سر مأذنه ها، نامت را بعد الله فریاد می زنند. برایش قدری شراب می ریزم: - گلو تازه کن که شراب خرمای حجاز است. حکم نوشدارو دارد، بر مرده بریزی جان می گیرد… خودم هم جامی برمی دارم: - خودت را خسته چه لاطائلاتی می کنی معاویه! اصلا روزی هزار بار بر سر مأذنه ها نامش را فریاد کنند، اصلا بگو پیش از نام خدا بخوانند، من و تو را چه زیانی می رسد؟ به ازای هر اذان که سکه ای از خزانه شام کم نمی شود یا کنیزی از آغوش مان یا بلادی از حکمرانی مان یا… چه می دانم، ضرری نمی کنیم از دین محمد. جام را یک نفس می نوشم: - البته که برای ما یکسر سود بوده این حکایت.