کتاب مدیریت درآمد

The Theory and Practice of Revenue Management
(اصول و شیوه های عمل)
کد کتاب : 52503
مترجم : یدالله سیفی
شابک : 978-9642614882
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 620
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مدیریت درآمد اثر کالیان تی تالوری

مدیریت درآمد سابقه ای حدود چهل سال دارد و از آغاز پیدایش همواره در کانون توجه محققان بوده است و هر روز به کاربردهای آن در بنگاه های مختلف اقتصادی افزوده می شود. هدف این علم، بیشینه کردن سود حاصل از فروش ظرفیت محدودی از یک محصول فناپذیر یا فاسد شدنی، در طی افق زمانی مشخص، به مشتری مناسب با قیمت بهینه است. کالای فناپذیر، نوعی از کالا و خدمات است که ارزش آن وابسته به زمان است و اگر تا موعد خاصی به فروش نرسد ارزش آن از بین می رود و دیگر قابلیت فروش ندارد و درآمد بالقوۀ حاصل از فروش آن از دست می رود.
طی سال های اخیر، اصول و شیوه های مدیریت درآمد در زمینه های متنوعی از جمله خطوط هوایی، صنعت جهانگردی، صنایع تولید انرژی، موسسات کرایۀ خودرو، خطوط راه آهن مسافری، تبلیغات در رسانه ها، ارائه دهندگان خدمات اینترنتی، فروشگاه های زنجیره ای، برنامه ریزی تولید و تخصیص ظرفیت در صنعت، خطوط کشتیرانی و شرکت های مسافربری، هتل داری و پذیرش و اقامت مسافر، کاربردهای فراوانی داشته است.
کالیان تی. تالوری، استاد «تحقیق در عملیات» از دانشگاه امپریال کالج لندن و گرت جی. وان رایزن، استاد «تحقیق در عملیات» از دانشگاه کلمبیا، که هر دو فارغ التحصیل دکتری تحقیق در عملیات از دانشگاه ام. آی. تی. هستند، این کتاب را منتشر کرده اند و اینک در جایگاه معتبرترین مرجع علمی مدیریت درآمد در سراسر دنیا مورد استفاده دانشجویان و پژوهشگران است.

کتاب مدیریت درآمد

کالیان تی تالوری
کالیان تالوری استاد مدیریت عملیات در گروه مدیریت است. وی دکترای خود را در تحقیقات عملیاتی از دانشگاه MIT ، کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه پردو و کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک را از دانشگاه عثمانیا ، حیدرآباد اخذ کرد. وی پیش از این در دانشکده تحصیلات تکمیلی مدیریت کلوگ ، دانشگاه نورث وسترن و گروه اقتصاد در دانشگاه پمپئو فابرا ، بارسلونا تدریس کرده بود. تالوری پیش از آن نیز سه سال در یو اس ایرویز کار می کرد. وی سمت های بازدید را در دانشکده تجارت هند ، دانشگاه نیویورک ، INSEAD و کالج دارتمو...