کتاب اسلام و بحران های جهان معاصر

Islam and the crises of the contemporary world
کد کتاب : 52509
شابک : 978-6001211188
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 760
سال انتشار شمسی : 1392
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب اسلام و بحران های جهان معاصر اثر حمید مولانا

کتاب «تاریخ اسلام و بحران های جهان معاصر» که به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی ترجمه شده به مشکلاتی که اسلام طی چهارده قرن حیات خود با آن مواجه بوده می پردازد.
در مقدمه این کتاب پیشرفت جهان اسلام پدیده ای منحصر به فرد و در برخی جهات مهم تر از عصرهای دیگر عنوان شده است. این کتاب از 9 فصل تشکیل شده و در فصل های اولیه این کتاب به بیان برخی از مفاهیم اولیه روابط بین الملل معاصر، مسایل جهان و همچنین مسایل جهان اسلام اختصاص یافته است. سایر فصل های این کتاب به طور گسترده به مطالعات موردی درباره وقایع چند دهه گذشته کشورهای اسلامی می پردازد. در دو فصل پایانی، چارچوبی برای درک بحران های تاریخ معاصر ارایه شده است.

کتاب اسلام و بحران های جهان معاصر

حمید مولانا
سید حمید مولانا (زاده ۶ اسفند ۱۳۱۵ در تبریز) استاد روزنامه‌نگاری و علوم سیاسی و از مشاوران محمود احمدی‌نژاد، ریاست جمهوری سابق ایران بود. مولانا مؤسس و استاد دانشکده ارتباطات دانشگاه امریکن دی سی واشینگتن می‌باشد.دربارهٔ زندگی حمید مولانا دو کتاب با عنوان‌های «پروفسور مولانا طنین تعهد» (۱۳۸۰) و «سفیر صداقت، زندگی، افکار و اندیشه‌های پروفسور سید حمید مولانا» (۱۳۸۱) در تهران به چاپ رسیده‌است. عمده مطالبی که در مورد زندگی‌نامه وی آمده&zw...
دسته بندی های کتاب اسلام و بحران های جهان معاصر