کتاب راهنمای فلسفی زیستن

A Brief History of Thought: A Philosophical Guide to Living
تاریخ مختصر اندیشه
کد کتاب : 5251
مترجم :
شابک : 978-600-7439-31-9
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

فلسفه؛ مشق زندگی
A Brief History of Thought
کد کتاب : 80955
مترجم :
شابک : 978-9645706881
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب راهنمای فلسفی زیستن اثر لوک فری

کتاب راهنمای فلسفی زیستن، اثری نوشته ی لوک فری است که اولین بار در سال 1996 به چاپ رسید. از خرد جاودان یونانیان باستان گرفته تا مسیحیت، عصر روشنگری، اگزیستانسیالیسم و پست مدرنیسم، این اثر کلاسیک از لوک فری به شکلی درخشان و قابل فهم به توضیح آموزه های ارزشمند فلسفه می پردازد و علاوه بر این، از ارتباط ژرف این آموزه ها با زندگی روزمره ی مدرن و نقش آن ها در دستیابی به یک زندگی شاد و معنادار پرده برمی دارد. فری در این کتاب ابتدا به سراغ مفهوم انسان در نگرش رواقی گری می رود و سپس اندیشه های دکارت، روسو و کانت را از نظر می گذراند. این نویسنده سپس به تحلیل آرا و نظرات نیچه می پردازد و به مخاطبین نشان می دهد که چرا در آغوش کشیدن دنیایی که همه ی ما در نهایت آن را ترک خواهیم کرد، تا این اندازه مهم است.

کتاب راهنمای فلسفی زیستن


ویژگی های کتاب راهنمای فلسفی زیستن

در فهرست کتاب هایی که زندگیتان را دگرگون می کنند

از کتاب های پرفروش در فرانسه

لوک فری
لوک فری، زاده ی 1 ژانویه ی 1951، فیلسوف و سیاست مداری فرانسوی است. فری در رشته های فلسفه و علوم سیاسی تحصیل کرده است. او از سال 1982 تا 1988، استاد علوم سیاسی و فلسفه ی سیاسی در دانشگاه لیون بود پس از آن برای تدریس به دانشگاه کائن رفت.
نکوداشت های کتاب راهنمای فلسفی زیستن
A lively journey through the mind of the great thinkers.
سفری پرنشاط در ذهن اندیشمندان بزرگ.
Amazon Amazon

It will enlighten every reader, young and old.
این اثر برای همه ی مخاطبین، چه پیر و چه جوان، روشنگرانه خواهد بود.
Barnes & Noble

With brilliant ideas to help readers think better and live better.
با ایده هایی درخشان برای کمک به مخاطبین در بهتر اندیشیدن و بهتر زندگی کردن.
L'Express

قسمت هایی از کتاب راهنمای فلسفی زیستن (لذت متن)
ولی چرا چنین کاری را بر عهده گرفتم؟ نخست این که حتی زیباترین منظره نیز بی همدمی که بتواند در آن شریک شود، به تدریج جذابیت خود را از دست می دهد. هر روز بیشتر متوجه این واقعیت می شوم که فلسفه دیگر آن چیزی نیست که زمانی «معرفت عمومی» می نامیدند. از انسان تحصیل کرده انتظار می رود تاریخ ملی خود و چند منبع استاندارد ادبی و هنری را بشناسند و حتی از زیست شناسی یا فیزیک نیز چیزکی بداند، ولی به احتمال زیاد با اپیکتتوس، اسپینوزا یا کانت آشنا نیست.

به نظر من هر کسی دست کم به دو دلیل ساده باید کمی فلسفه بخواند: نخست این که بدون فلسفه نمی توانیم معنای دنیایی را که در آن زندگی می کنیم، بفهمیم.

بسیاری بخش بزرگی از زندگی خود را در انتظار بدبختی و مصیبت، یعنی رخدادهایی همچون بیکاری و تصادف و بیماری و مرگ عزیزان و مواردی از این دست می نشینند. برعکس، برخی دیگر با بی خیالی تمام روزگار می گذرانند و چنین ترس هایی را پندارهایی بیمارگونه می دانند که جایی در زندگی روزمره ندارد. آیا این دو نوع شخصیت می دانند که فیلسوفان یونان باستان، با ژرف اندیشی بی مانندی به این نگرش ها پرداخته اند؟