کتاب اقتصاد خیر و شر

Economics of Good and Evil
از گیل گمش تا وال استریت
کد کتاب : 5256
مترجم :
شابک : 978-600-8547-24-2
قطع : رقعی
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : جلد سخت
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

توماش زدلاچک از نویسندگان پرفروش در اروپا

معرفی کتاب اقتصاد خیر و شر اثر توماش زدلاچک

کتاب اقتصاد خیر و شر، اثری نوشته ی توماش زدلاچک است که اولین بار در سال 2011 انتشار یافت. زدلاچک در این کتاب، شیوه ای نو برای اندیشیدن درباره ی اقتصاد را به کار می گیرد و پیشفرض های ما درباره ی جهان را کاملا به چالش می کشد. این نویسنده بیان می کند که اقتصاد، اکنون یک علم در نظر گرفته می شود اما در واقع، پدیده ای فرهنگی و «محصولی از تمدن ما» است. زدلاچک با نثر جذاب و قابل فهم خود به مخاطبین نشان می دهد که تار و پود اقتصاد، از تاریخ، اسطوره، دین و اخلاقیات به وجود آمده است. موضوعات متنوعی در کتاب اقتصاد خیر و شر مورد بررسی قرار می گیرند: از حماسه ی گیلگمش و عهد عتیق گرفته تا ظهور مسیحیت؛ از دکارت و آدام اسمیت گرفته تا مصرف گرایی به تصویر کشیده شده در «باشگاه مشت زنی».

کتاب اقتصاد خیر و شر

توماش زدلاچک
توماش زدلاچک، زاده ی 23 ژانویه ی 1977، اقتصاددان، استاد دانشگاه و نویسنده ای اهل چک است. زدلاچک به هنگام تحصیل در دانشگاه ییل، توسط ژورنال این دانشگاه به عنوان یکی از «پنج ذهن برتر در اقتصاد» مورد تحسین قرار گرفت. او استراتژیست ارشد بانک ČSOB در کشورش است و در دانشگاه چارلز نیز تدریس می کند.
نکوداشت های کتاب اقتصاد خیر و شر
Tomas Sedlacek has shaken the study of economics as few ever have.
توماش زدلاچک، پژوهش درباره ی اقتصاد را به شکلی دگرگون کرده که افراد اندکی تا به حال قادر به انجام آن بوده اند.
Goodreads

Sedlacek's groundbreaking work changes the way we calculate economic value.
این کتاب تحول آفرین از زدلاچک، شیوه ی ما در محاسبه ی ارزش اقتصادی را تغییر می دهد.
Amazon Amazon

An attempt to explain the beliefs and ethical values underlying modern economics.
تلاشی برای توضیح باورها و ارزش های اخلاقی که مبانی اقتصاد مدرن را شکل می دهند.
The New York Times

قسمت هایی از کتاب اقتصاد خیر و شر (لذت متن)
انسان همواره کوشیده است دنیای پیرامون خود را بهمد. برای این منظور داستان هایی به کمک او آمده است تا واقعیت خودش را درک کند. از چشم انداز امروز چنین داستان هایی معمولا عجیب و غریب به نظر می آید--همان قدر که داستان های امروز ما به نظر نسل های آینده عجیب خواهد امد. با این همه، نیروی پنهان این داستان ها سترگ است.

داستان اقتصاد نیز چنین داستانی است، داستانی که در روزگاران کهن آغاز شد. کسنوفانس در حدود سال 400 قبل از میلاد چنین نوشت: «حتی اگر کسی ثروتی نداشته باشد چیزی به نام علم تدبیر منزل وجود دارد.» یکی بود یکی نبود، اقتصاد علم تدبیر منزل بود، که بعدها زیرمجموعه ی رشته های دینی، الهیات، اخلاق و فلسفه شد.

ممکن است گاه احساس کنیم که اقتصاد به تدریج همه ی رنگ و رنگ مایه های خود را به دنیای فن سالار وانهاده است که در آن، سیاه و سفید حکومت می کنند. اما داستان اقتصاد بسیار پرآب و رنگ تر است.